Rit tävling!
Länk till tävlingstråden: http://marsvin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=baeca8e9-d171-49da-a662-dc3864736ef5
**Bara frågor och svar i denna tråden!
**Jag har hittat denna tävlingen på Hundar.ifokus.
Tävlingen går ut på att man ska rita sina eller sitt favorit marsvin på datorn ;)
Regler: Man får bara rita en bild. Och om du har många marsvin och inte kan bestämma dig för vilket av dom du vill rita, så får de vara på samma bild, eller så väljer du ditt favorit marsvin.
man får använda vilket ritprogram som helst och man ska rita på fri hand, alltså inte rita av t.ex ett foto.
Tävlingen avgörs när jag tycker det är tillräckligt många bidrag, då kommer jag att utse fem finalister.
sen blir det omröstning och då får ni välja vilken av dom fem som vinner tävlingen! jag tar även fram en 2:a och en 3:a också^^
Lycka till, hoppas nån vill vara med. :)
Priset: blir äran! och vinnaren får starta en ny tävling om den vill det :)

Måste man ha ritat den själv?
#1 Japps..
Tycker det låter skoj, jag ska börja måla snarast :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 självklart ;)
#2 va kul att du vill vara med ;)
#3 Japp, eller hur? :D hihi
Mvh Felicia
Jag sysslar inte med måleri XD Men jag kan ju bjuda på någon bild kanske. Bara så ni får skratta en stund ;P
Hanna
Haha, ja, gör det, Hanna. Själv lider jag av samma åkomma som du, Bordeejmålakatastrofaltresultat ;)
Helena
Båda ni, Hanna och Helena, kan gott vara med :)
Mvh Felicia
Haha, får man måla på photoshop? ^^
Helena
#7 - tsss… Men om du säger det så ;P
Hanna
#8 Nä, det är fusk x)
Det känns som jag har en viss press på mig, har trots allt högsta betyg i bild o.o
Mvh Felicia
Vadå fusk? :P
Men jag har en scanner, men min dator vill inte samarbeta med den :P det fungerar inte^^
Helena
#8 - "man får använda vilket ritprogram som helst."
Hanna
Aaah, tack, Hanna^^
Ibland funderar jag på om jag har problem med att läsa..^^
Helena
#12 Jag som slarvläser :) hihi.. Jamen dåså, bara börja i Ps *fniss* Nä, blir bättre för hand.
Mvh Felicia

Ska genast börja *fniss*
ni får använda vilket program ni vill, men det ska ritas på datorn, antingen med mus eller ritplatta om man har någon ^^,
lycka till allihopa, blir säkert jätte fina bilder :)
Sure, jag ritar som om jag ahde haft en boxningshandske på högra handen. Ja, jag är högerhänt.
Helena
#18 en fågel? ha ha.. vart tog marvinet vägen? :P
#19 - I fågelsn mage fattru väl? XD
Hanna
Ja, precis..lyssna på Hanna (Hanna är smart, jag låtsas att ha tänkt samma sak) xD
Helena
#20 ne usch nu e du inte snäll ;P
#22 - Flåt ^^
Hanna
Jaså, man ska inte ens rita för hand? Oj.. Det blir svårt(?) Ska ta tag i det snart.
Mvh Felicia

#25 jättefin, många härliga färger i den. och söta marsvin, ska det föreställa dina marsvin? :)
#25 Jag har också 2 st såna bilder - på mina marsvin :)
Mvh Felicia

Japp, det är det. # 27 Ja, han gjorde ju till jätte många här inne. jätte schysst.
#28 jo har precis sett den tråden nu.^^ han ritar jättefina bilder :)

Ska väll kanske försöka mig på att rita någon bild i photoshop snart :)

#38 Fin bild! :)
#39 Haha tack..
Mvh Felicia
Jätte fin bild Felicia :)
#41 Tack.. ^^, Blev inte helt nöjd men jag antar att det är det bästa jag kan åstadkomma än så länge :) Såg nu att upplösningen inte är så bra här som annars. Men men.. Det får duga ;)
Mvh Felicia
#42 ^^,
Ska försöka rita av nån av mina marsvin idag xD Söndag ju så jag har hela dagen lång på att och hoppas de går bra:P Mina ritkunskaper är inte lika bra längre!
Har förövrigt ALDRIG ritat ett marsvin innan xD hahaha :P önska mej goood lycka till :P
#45 Haha okej :) Kan ju säga att det är oerhört svårt att rita med musen! Så ni med ritplatta har nog större chans ^^, (kan ju avslöja att jag önskar mig en i födelsedagspresent, fyller 16 den 18:onde januari…)
Mvh Felicia
Jaha :O Ska man göra de i ett ritprogram från början oxå? Jag som nu suttit med pennan i handen o försökt xD Tänkte ju färglägga de på datorn
#47 Ja, man ska göra det på datorn! :)
Mvh Felicia
Jahaa! Okej då får jag skrota teckningen o sätta igång på datorn xD
#49 Stackare.. Men ja, det får du göra :)
Mvh Felicia
hmm.. konstigt sträck kom med oxå :S jag e inte så jättebra på de där med photoshop ^^
#51 Fin! :)
Mvh Felicia
Haha eller hur *noot*;P Tack :)
Nu finns de iaf en till med i tävlingen. Vill se fler!!
#51 den var visst fin, speciellt för att vara första gången ^^,
haha tack :P

Det var ju jätte bra för att vara första gången ;)
Tack ;)
Tycker att de mer ser ut som om kozzan har afro xD
#59 he he^^
#59 Ja, kanske det, men det är väl sött ^^,
Mvh Felicia
Jag målade ett marsvin igår i photoshop, men så stängde datorn av sig o.O Så nu den borta *hurra*! Hade bara suttit i en timma och pillat liksom…
Hanna
Ibland om man har tur så kommer det upp nästa gång man öppnar photoshop..
#66 hmm.. det var ju inte roligt.. typiskt datorer alltid ska nånting krångla.. aja hoppas den kommer upp igen som #67 säger, annars får du göra ett nytt försök :( :)
#66 Nää, usch stackare! Du får göra ett nytt försök och skicka in *blink blink* :D
När avgörs den?
Kom igen och skicka in bilder nu :D
Mvh Felicia
#71 när det kommit in tillräckligt många bidrag :)
så rita på nu! ;) annars orkar jag nog inte fortsätta få liv i denna tråd, så får nog avgöra den snart antar jag :/
#73 oki :) trots allt är det den finaste teckningen som man vill ska vara med, ser ut som att du ansträngt, dig lite mer med denna bild, eller har jag fel? :P
#74 Du har alldeles rätt :P Skyndade mig igenom förra, var också lite mer noggrann den här gången. Har inget tålamod fortfarande, men jag är på "bättringsvägen" >p<
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#75 he he jo det blir ju finare och finare ju mer man övar :P det har jag lärt mig ^^
Ni som inte är nöjda med erat bidrag får byta till en annan bild. men bara en gång, sen ges inga undantag! ^^
//StormmillaGirl
Bara 3 bidrag hitills O.o det va inte illa eller? ha ha ne komigen nu så vi kan krama ut en vinnare i denna tävling snart! 5 bidrag skulle ju röstas ut ^^.
Får man tävla med mer än ett bidrag? Jag har nämligen fått en ritplatta nu så det är inte lika svårt att fixa fler bilder :)
Mvh Felicia
#81 vi kan säga såhär att man får byta sin bild en gång, om man inte är nöjd med den första ;)
#82 Hrm, okej :) Men jag är nöjd med den för att vara första gången och med mus så då får den vara kvar ^^,
Mvh Felicia
#83 ok :) men du får gärna visa upp lite bilder endå som du gjort med ritplattan :) bara att dom inte är med i tävlingen.
jag vill gärna se dina andra bilder :)
#84 Okidoki, har inga än :) Har prov på onsdag så har inte hunnit mer än "kladda" som jag inte har sparat ;)
Mvh Felicia
#85 hi hi oki. visa när du har sen ;)
#86 Jadå :)
Mvh Felicia
*puttar upp tävlingen igen i hopp om att få in fler bidrag* :)
Komigen nu!! Nån måste ju våga rita nån bild. Kolla baa på min bild :S Fuul! Bjud på er ! :D *heja heja*
He he tack PixelMollan :)
Hmm… kanske folk inte orkar gå in här och lägga in bilder för att tråden är så lång? ;/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
hmm… ja, jag tror jag ska göra en rensning av tråden!
Nu åker alla prat inlägg och alla bilder som inte är giltiga i tävlingen bort!
//CamillaS
Så nu har jag rensat tråden ;) Bild kommentarer får vara kvar, det är ju alltid roligt att se vad andra tycker om sin bild. :)
Hej, har ni glömt bort den här tråden? skulle det inte vara trevligt att få den avgjord nån gång?
#93 Du kunde inte skapat en ny tråd med endast bilder? 
För det var ju frågor och svar i tråden, det stod inte heller att man bara skulle ha med bilder… Men men… :)
Mvh Felicia
Men fler bidrag håller jag med om! Tänk att jag kan, som läget är nu, komma sämst 2:a :) haha
Mvh Felicia
#95 jo det kunde jag ha gjort *suck* klumpiga jag.
men men gjort är gjort :/
men fler bidrag nu :) ja felicia får se hur det går ^^
#97 Tsss.. :) Men man kan ändra igen. hihi *s*
Mvh Felicia
mm.. men tycker du jag ska göra en helt ny tråd då med bara bilderna och puplicera dom bort tagna inläggen igen? ^^
#99 Nä, det blir väl lite väl jobbigt? :)
Mvh Felicia
#100 nja jag kan göra det ^^
#100 så nu e det gjort
måste man färglägga? Kan man inte skicka en bild som man ritat med blyerts? Eller som de står. måste man rita de på Datorn?
#103 man måste inte färglägga, men den ska vara ritad på datorn, antingen med mus eller ritplatta om man har nån ;)
104# jaha skit också XD (oj sorry mitt språk) jag som inte alls kan på datorn men kan rätt så okej för hand.
edit: upps, såg inte att det var en ny tråd ^^'
Flyttar inlägget…
Hanna