Prao =D
Igår fick vi reda på att alla i min klass ska få praoa =) Iofs bara en dag, men det är ju första gången ;). Jag vill åka och praoa hos en marsvinsuppfödare, tror ni att dom tar emot praoelever för en dag? Om inte får det bli nån djuraffär eller Flower Team ;P haha
Också en sak till….. Någon som känner till "Bär och grönt" i Höganäs? Det är en stor affär som består först av växthus, och där finns blommor, och sedan går man in i en affär inomhus där det säljs grönsaker, frukt, och en massa djursaker.
Lördagen den 26 januari ska det komma dit en massa uppfödare av t.ex marsvin, katter, hundar o.s.v Ska någon av er dit och visa upp era marsvin?? Hade varit kul att träffa någon av er i verkligheten ;) För själv ska jag dit.
Uppfödare har ju ofta något annat arbete och marsvinsuppfödningen på fritiden så jag tror inte det går att praoa hos någon.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 mm, det var det jag tänkte :P
Hunduppfödare och hästuppfödare tror jag det går att praoa hos… :/ De har ju lite mer arbete med det de gör. Eller hur man nu kan förklara det :P
Annars finns det ju hunddagis eller ridskolor, om du verkligen vill göra något med djur på praoen. :) Och djuraffär, som du själv sa.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag & Anna (starlights) ska vara på Bär & Grönt på lördag som representanter för SMF med några av våra marsvin.
Tredje året vi är där nu:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

#4 Ååååh vad roligt! Då får jag ju träffa er och era marsvin i verkligheten! =D

Idag var jag och praoade på Flower team, det var jättekul! =)
#6 va trevligt :) vad fick du göra där då? *nyfis*

#7 Först fick jag hjälpa till med att snitta blommor, lite rosor till och med ;). Sedan fick jag packa in två buketter med blommor i plast och sätta på snören och sånt, skar mig en gång x) Fast jag märkte det inte ens (Bara typ 3 mm långt sår xD) Sedan när jag hade stårr där i två timmar gick jag och åt. Sedan snittade vi två buntar rosor till, och sedan fick jag hjälpa till i butiken. Jag satte prislappar på blommor (Med en sån rolig apparat xD) och satte upp på hyllorna. Sedan fick jag packa upp små möss av glas och sätta pris på dem (Det var 94 stycken =P men jag fick paus när jag hade gjort typ hälften, jag och min handledare gick upp och åt semlor ;D) Sen gjorde jag färdigt det med mössen, och sedan hjälpte jag en tjej att damma av och sätta upp krukor på hyllorna (Tappade faktiskt ingenting! Helt otroligt för att vara jag xD) Sedan slutade jag.
Jag fick ju ha en sån tröja och jag trodde att dom var gröna…. Men dom var röda! Så hade jag ju klart tagit ett par rosa skor, det blev ju fint! (Not ^^)
Jag hade jättekul! Synd att det bara var en dag, jag hade gärna varit där i tre ^^
He he ok, skojigt.
Bara tre dagar? ^^)

#9 Kanske fler ;)
#10 he he^^