Cuy bebbar!!!
Jag är så himla glad och stolt!!!
Det har fötts två jätte fina Cuy kullar hos mig nu i feb. Alla har bra vikt och ser ut att kunna bli stora, de är dessutom riktigt fina, inga öronveck och stora fina öron och ögon.
Jag har lagt ut bilder på ungarna och på föräldrarna i mitt foto album om nån skulle vilja kolla.
Ville bara säga det//Sara #som har hållt på med uppfödning ganska länge nu men är fortfarande lika glad när det kommer en kull ungar#
Åhhh…. *hrm*
"Mamma! Ett till marsvin gör ingen större skillnad, vad säger du?"
Hanna

Supersöwt! xD
Undrar en sak :/ Kan ett marsvin se hursomhelst ut om det är cuy? Jag förstår att den inte får se ut som en råtta ;P Men jag menar, har rasen ingen riktig "standard"(päls, noslängd), beror det bara på gener och temperament som gör marsvin till just cuy? T.ex. om en coronet har en extra virvel är den ju ingen "äkta" coronet(går ej att ställa ut), trots gener.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#3 En cuy kan vara korthårig, långhårig, ha rosetter, vara crested osv. Finns numera en guidestandard för cuy.
#0 Ska kolla ditt album! Jag har fortfarande inte betalat in till cuysektionen… skulle gjort det för evigheter sen…
Så otroligt söt den lille på fotot här!

ååååå hmm ett till skulle kanske få plats här oxå hihihihi. :)) så vackert kortet blev på marsvinet. :)

Hur mycket väger en cuy unge när de föds? (genomsnitt)
Vilken söt :)

Haha. *L* Fösrvinner någon så kan du hämta det hoss mig. :) Bara så du vet… *S*