Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1973 ggr
Magda
0

Nu föder hon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

alla hjärtans dags bebbar blev/blir det..

Min Dalmation Lakeland hona har änsålänge fött:

4 st döda (2 nakna 2 pälsade)

2 levande (1 naken & en pälsad) men jag vet ej om hon är färdig än.. tycker att dessa 2 är rätt små.. 52 gram (skinnyn) & 69 gram den pälsade..

det verkar som en av dödfödingarna varit död i magen sen innan så jag är glad att honan mår väldigt bra & att det finns 2 ungar i livet, hoppas att de klarar sig, men de verkar iallafall pigga & glada nu!

jag uppdaterar ikväll om hon har fått flera eller med hur det gått helt enkelt!

Thea-Cazzy
0

Vad roligt! *längtar efter bilder på ungarna* =)

Wiizy
0

Jätte kul, grattis till kullen.

Tråkigt med dom dödfödda men du fick ju levande med! (vad hemskt det där lät…)

Lycka till med dem, ska du sälja dem eller? :)

*LÄngtar med efter bilder*

Magda
0

#2 just nu hoppas jag bara att bebbarna klarar sig :) så jag har inte bestämt ngt.. men antagligen behåller jag iaf skinnyn. trots att det är en dalmatiner Flört kameran la för övrigt av nu *suck* dåliga batterier tror jag & jag har inga fler hemma.. så bilder kommer nog inte förrän tidigast imorgon eller senare..

mee_mee
0

Dom ungarna som föddes hos mig den 12 feb vägde bara 54 g och 48g

CamillaS
0

Grattis till alla hjärtans dag kullen! :D synd att dom andra dog R.I.P små ungar. :'(

dib_skinny
0

Grattis!!

TRASAN
0

grattis till ungarna! o R.I.P till dom andra :(

dreamiz
0

Hoppas allt går bra med de ungarna som klarade sig!

Magda
0

fick igång kameran igen! så några bilder blev det eftersom mamma gris inte verkar ett dugg besvärad av att jag pillar & grejjar!

söt hane! ehhmm.. dalmatiner.. eller nått? han ser nästan lite roan ut.. men det syns nog bättre vilken färg han har om ett par dagar!

skinny hona, hon blev lite suddig på bilderna eftersom hon inte vill vara still! men det är en liten dalmatin iallafall!

Thea-Cazzy
0

Nååå vad söta!

TRASAN
0

åååååå söta dom är :))

Creation
0

übergulliga xD Hoppas att det går bra med de två ungarna då ^^ Synd att de andra inte klarade sig :(

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

dreamiz
0

den honan hade gärna fått flytta hit!

paronskrutten
0

åååh så fina! Jag vill också ha en kull :)

Helena

Magda
0

bägge bebbarna lever än & verkar pigga.. det ser ut som att de diar iallafall.. mamma gris verkar väldigt trött, men det är iofs inte så konstigt eftersom hon hade en väldigt hård dag igår.. men hon ska få lite extra gott idag, hon har ätit bra hela tiden så jag hoppas att hon gör det idag med!

Bella-R
0

Åhh grattis till alla-hjärtans-dag-kullen o va söta bebisarna var :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

FeliciaS
0

Naww vad fina <3 Synd att inte alla överlevde.. Men det finns kanske någon naturligg förklaring till att sådant händer?

Min lilla hane som jag har, var ensam i kullen, och vägde endast 58 gram när han föddes. Han mår toppen men är väldigt liten.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Marsvinstoker
0

Ur gulliga!!  men det va synd att alla inte klarade sig.. :( men lycka till med dom små grisarna du har :)

Skrotan
0

naaaw va söta<3 R.I.P dem små döda ungarna :'(

Magda
0

de verkar klara sig bra så nu är de döpta! skinnyhonan heter Hjärtegris & väger nu 75gram! Pet hanen heter Gullegris & väger idag 87gram! har matat dem lite extra, men nu får de bara extra välling på fat i buren eftersom att även mamma dricker av det då & alla verkar må mkt bra av detta! Skrattande

Gullegris verkar få mer & mer prickar & är nog ngn slags agouti dalmatiner (vet ej vilken sorts agouti dock, hoppas det syns bättre när han får mer färg!) han kommer att bli till salu sen!

Stj3rnfallet
0

#20 Så roligt att de mår bra och växer!=) Söta namn de fick =)

Magda
0

här kommer lite nya bilder!!

Stj3rnfallet
0

Oj, vilka gullegrisar!:D Hur söta som helst ju!

Bella-R
0

Men gud så charmiga namn :D <3 Jätte söta va dom oxå..

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

strangegirls
0

vad söta de är. lite roligt att tänka att de faktiskt är syskon till någon av mina (det är de väl?)

Magda
0

#25 ja de är halvsyskon till båda dina faktiskt ;) den ena på mammans sida & den andra på pappans  Skrattande

Cuyi
0

Ursöta ! :)

dreamiz
0

gu så underbara!

FeliciaS
0

De är verkligen ljuvliga! <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus