Röstning - februari 2008
Hej!
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin februari, nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:
- Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
- Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
- Din bedömning ska ske utifrån det som bidraget innehåller, dvs. både text och bild (marsvinet) bedöms lika mycket.
- En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
Bidrag nr 1 - Emma av Creation
Bidrag nr 2 - Maja av Creation
Bidrag nr 3 - Thea av _Sarah
Bidrag nr 4 - Cazzy av _Sarah
Bidrag nr 5 - Panda av johanna94
Bidrag nr 6 - Tweeny och Ådi av CamillaS (samma bild men 2 olika deltagande marsvin och texter dvs. du kan rösta på Tweeny eller Ådi eller båda två om du inte har röstat på något annat marsvin)
Bidrag nr 7 - Parcanovis Bindi av Xtanlover
Bidrag nr 8 - Cavatinas Calypso av Xtanlover
Bidrag nr 9 - Alma av Svampi
Bidrag nr 10 - Alva av Svampi
Bidrag nr 11 - Hugo av Tezza
Bidrag nr 12 - Mazarin av Hallonet
Bidrag nr 13 - Nikita av NikitaOMichellin
Bidrag nr 14 - Michellin av NikitaOMichellin
Bidrag nr 15 - Våfflan av Wiizy
Bidrag nr 16 - Maggie av Wiizy
Bidrag nr 17 - Ludde av volvo850
Bidrag nr 18 - Dino av volvo850
Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här.
Röstningen avgörs runt den 28-29:onde februari! Lycka till 
/Medarbetarna på Marsvin.ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
röstar på bidrag nummer 6 Tweeny
**Nr 1 är bidrag "Emma", så du vet ;)
**
:/ Måste kolla lite på bilderna först, men snart röstar jag ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Mina röster går till…
Bidrag nr 1 - Emma
Supercharmig närbild på en underbart söt nos med underbar färg över hela marsvinet! Dikten är jättesöt och jag fick verkligen massor med känslor av saknad. Underbart bidrag <3
**Bidrag nr 14 - Michellin
**Jättefin närbild på supersött marsvin, ansiktets teckning med alla de vackra färgerna i en ren blandning är underbar! Dikten var rolig men verklighetstrogen, bra skriven med en bra fantasi!
Mvh Felicia
#1 Du måste ha med en motivering till varför, annars är bidraget ogiltigt. Läs reglerna ;)
Mvh Felicia
Min första röst går till nr 4, Cazzy! :D
Bilden: Hon ser så gulligt rädd ut för kameran! Liksom att hon skulle oroligt säga "Vart tog matte vägen?". Hennes päls står rakt ut och ögonen putar ut lite sådär som det är på vissa marsvin ;) Så det får henne att de ännu mer förskräckt ut x) Ser också ut som att hon tappat moroten av skräck ;D
Texten: Jag kan riktigt tänka mig hur lilla Cazzy vilt skuttar runt i mattes famn, men att matte ändå inte bryr sig :) För det spelar ingen roll hur sprallig lilla grisen är. Hon är ändå mattes favorit! :D
Min andra röst går till nr 10, Alva!
Bilden: De fina små blommorna emot den gröna bakgrunden matchar den underbart vackra grisen ^^ Allt smälter ihop så att det blir perfekt. :)
Texten: Ordvalet 'mumsa' fångade mig direkt! För visst stämmer det? Marsvin nafsar inte, de bits inte, de mumsar och smakar bara lite ;) På bilden ser Alva dessutom lite ut som en matte-slavdrivare xP "Ge mig gurka. NU!!"
Nu har vi här hemma gått igenom bidragen, Hanna, Sune, Wilma, Greta, Donken och Vincent röstar följande:
vår första röst går till snyggingen Hugo, bidrag nr. 11.
Vi tycker att han är så otroligt vacker. Och på bilden är han en utmärkt förebild för alla hanmarsvin runt om i världen - man ska sitta på en mjuk blå matta, ha en schyst vägg i bakgrunden, ett varmt element och en stor hö hög. Vi diggar honom!
den andra rösten går till charmtrollet Bindi, bidrag nr. 7.
Bilden är bra tagen, hon ser verkligen ut så som beskrivningen påstår att hon är "Okej då matte, jag sitter väl här i 2 sekunder då så att du kan ta en bild på mig, sedan måste jag rusa. Vi gör upp om betalningen senare - räkna med minst 2 morötter!"
Donken hälsar att han tycker att hon har snygga kurvor och att han gillar äldre brudar!
Hanna
Mina röster går till:
**Bidrag nr 7, Bindi.
**Ett väldigt fint marsvin med fina rosetter och en pigg blick.
En gris med mycket energi och rackartyg i kikaren ser det ut som ;) Bilden i sig är väldigt fint tagen på henne.
Texten var väldigt fin och passade verkligen in på henne tror jag ;)
Bidrag nr 17, Ludde.
Ludde ser ut som en riktig gosegris rund och riktigt söt.
En gris som jag gärna skulle vilja gosa med.
Texten stämmer säkert precis in på honom. :)
jaja skit samma.
Jag måste säga att alla var underbart söta, men fastnade bara för ett faktiskt och det är bidrag nr 4 och enda anledningen jag har till det är för att Cazzy ser så otroligt söt ut!=) Ett marsvin jag själv skulle vlija ha ;) Haha, kanske kidnappar henne :P Nä, men otroligt söt och verkligen jättefin!
Måste man välja 2 eller? I så fall skriver jag ett till bidrag imorgon när jag är pigg =)
#6 Haha, Bindi själv får tacka i Mölndal :)
#8 Vadå "skit samma"…? =S
#9 Nejdå, du får rösta på max 2 bidrag, dvs. 1 eller 2 st :)
Mvh Felicia

#6 Tack, vad gullig du skrev om Hugo, nu är han stolt!
Har själv inte bestämmt än vilka som får min röst….

Men hjälp! Jag kan inte bestämma mig för vem jag ska rösta på =S alla är ju så söta! =) Skulle jag få bestämma skulle alla ha fått varsin röst av mig xD
Cazzy tackar och bockar och bugar för rösterna =) ;P
#10 - Det är nog bättre om jag framför hälsningen ;P Donken gillar honor lite för mycket…
#11 - Det kan han gott vara ;P
Hanna

Jag röstar på bidrag nr 17, Ludde.
Han ser så gullig ut på bilden. väldigt kramgo :)
och
nr 18 Dino.
Ser så nyfiken och gullig ut. Liten krabat :)
#12 Om du inte kommer på vilka du ska rösta på kan du ta nr 7 och nr 8, kommentar kan du bara skriva "domaren vet att de är bäst" haha… x)
#13 Jasååå =P Inget nosande?
Mvh Felicia
#15 - Haha, nä. Då lär han ta Vincent till lunch sen ;P
Hanna
#16 Jaha, du menar så du :)
Mvh Felicia
Felicia och Hanna vilken OT diskussion ni kom in på nu ;P
#18 - Oj ;P Bäst vi tar det någon annanstans.
Sorry.
Hanna
#19 ^^,
Jag vet, usch… Tar bort dessa OT meddelanden.
/Felicia
Mvh Felicia
Såg att det inte var så jättemycket, men min knäppa följdfråga fick försvinna :)
Mvh Felicia

Jag röstar föst på bidrag 14. Gillar att marsvinet ser så lugnt ut, och själva marsvinet är väldigt söt! gillar vad som är skrivet.
Jag röstar ochså på bidrag 18. gillar hur marsvinet ligger och han har en väldigt cool frisyr! Gillar också vad som är skrivet.
Lycka till, till båda två!
Fler röster :)
Mvh Felicia
Vi är över 500 medlemmar på hela mif, men bara sju har röstat… -.- Kom igen nu, marsvinsfolk! ;D
#25 Jag vet! Sjukt dålig röstningsaktivitet bland medlemmarna…
Mvh Felicia
Ja precis kom igen nu Alla medlemmar på mif! Rösta! ^^,
Tweeny och Ådi! :D Underbart söt bild, och jag har förkärlek till dom små, såå söta ^^
Helena

Jag röstar på bidrag nummer 6 och bidrag nummer 7
#29 Dom tackar^^,
Du får hälsa på dom i kallhäll
#30 Du får bara rösta på 2 marsvin, bidrag nr 6 är två marsvin. Dessutom måste du ha med en motiering till varför du röstar som du gör, annars är din röst ogiltig.
Läs reglerna lite tydligare tack! :)
Mvh Felicia
#31 jaa, och du får hälsa på några av mina knäppskallar ;P :)
Helena
#34 Jag har redan skrivit det =P haha
Mvh Felicia
#32 Men snälla, det står ju klart och tydligt i reglerna:
- Man har 2 röster/person på 2 olika bilder.
- Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
- Din bedömning ska ske utifrån det som bidraget innehåller, dvs. både text och bild (marsvinet) bedöms lika mycket.
- En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
Alltså inget om två marsvin, utan två OLIKA bilder.
Kanske är du som ska läsa reglerna ….;)
#36 Vad menar du egentligen…? Jag vet reglerna, jag har ju skrivit dem (!) så vadå "nu får du ju ge dig!"?
Hon har ju röstat på 3 st, då skrev jag att bidrag nr 6 är 2 st, precis som CamillaS också har skrivit. Varför klagar du?
"Bidrag nr 6 - Tweeny och Ådi av CamillaS (samma bild men 2 olika deltagande marsvin och texter dvs. du kan rösta på Tweeny eller Ådi eller båda två om du inte har röstat på något annat marsvin)"
Mvh Felicia
#37 Ja, jag såg att det stod där sen, men inte i reglerna=P Där står det 2 olika bilder, bidrag nr. 6 är bara en bild…
#37 japp, vi skrev nog samtidigt^^, tog bort mitt inlägg, eftersom du redan har skrivit det :)
#37 du kanske får ändra lite i reglerna så det blir tydligare^^,
#39 Ja, ni får nog göra det, för just nu står det två helt olika saker!;)
#40 jao, Felicia? kom på nå bra ändring, reglerna är inte tillräkligt tydliga^^
#41 Det är ju bara till att skriva två olika marsvin, istället för två olika bilder=P
he he oki, gö vel det då^^
#43 Då fattar i alla fall jag vad som menas XD haha…
Jag ändrade bara så att det stod marsvin istället för bilder, enklast så :)
Mvh Felicia
#45 oki Felicia^^,
#44 Ja, nu förstår man bättre^^ också får man inte dubbla budskap…
Jag röstar på nr. 6!=P (båda marsvinen)
#47 Men motiveringen…? ;)
Mvh Felicia
#48 Ska man ha en sådan också XD
Får nog återkomma med den då…. kan bara komma på att de är två otroligt söta marsvin som man verkligen ser på hur mycket de uppskattar varandra!=P
Eller det kanske räcker?

ehm ok .. Jag trodde det var per bild, så som jag förstod det. Men jag röstar på bidrag nummer 6, - för jag tycker dom ser jätte gulliga ut,=)

Oh fy, hur kom mina med? Det hade jag inte räknat med alls… *S* Fast ska inte mobba mina egna svin. ;-)
haha… hmm… undra vem jag ska rösta på… ;P
#53 vadå hur kom dina med? alla bidrag läggs ju in här. :P
*putt*

Nr 7, Parcanovis Bindi: Bilden är jättefin och marsvinet är väldigt gulligt! Det ser verkligen ut som om hon har glimten i ögat som texten säger. Jag tror att hon funderar ut nått bus just när bilden tas.
Nr 6, Tweeny: Sååå extremt söt och han ser verkligen ut att älska sin kompis, vänner för alltid! Han får mig också att tänka på min lilla Albin som också ser så där snäll och tålmodig ut. Bilden också väldigt fin.
*putt*

#55 - Jo jag vet… satt o funderade ppå när sjutton jag ville vara med. :P *Hm, e nog lite sömnig* :P
#50 Ja, det räcker, bara du lägger till motivering till texten :) Det har du ju själv citerat i #36 haha…
#52 Motivering till texten också ;)
#54 Nja, de 20 bästa :) Fast det var bara 18 tävlande den här gången.
Mvh Felicia
#59 okej… så jag måste alltså göra ett till inlägg? För jag kan ju inte gå in och ändra nu.
#60 om du gör ett till inlägg så kan vi klistra in texten i ditt gamla inlägg :)
#61 Okej=) Då röstar jag på nr. 6, för att de är två otroligt söta marsvin som man verkligen ser på hur mycket de uppskattar varandra!=)
#62 he he du har ju skrivit samma sak i #50 :P
Felicia menar att du ska skriva några rader om texten.
Bilden har du redan skrivit om. :)
#62 E va? Skriva om texten?

En av anledningarna till att det inte är så många som röstar är kanske att det är lite väl krångligt att rösta;) Skulle det inte vara bättre med en omrötsning ( där man bara klickar för sitt favorit bidrag) i stället, och sen kan de som vill ge kommentarer?
*puttar*
#64 se #59

Tycker som #65. Tycker också att den som håller i tävlingen väljer ut typ 5 av dom bästa eller nåt så blir det inte så rörigt…
#67 Jag fattar fortfarande inte vad motivering till texten innebär….=S
Står i reglerna (om det är detta ni menar?):
Din bedömning ska ske utifrån det som bidraget innehåller, dvs. både text och bild (marsvinet) bedöms lika mycket.
En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
Ja, min bedöming utgick från både texten och bilden. Men det står ju inte VAD som ska stå i motiveringen, utan bara att man ska ha en, vilket jag skrivit…..
Men men, skiter nog i detta nu, eftersom allt ska vara så krongligt och med en motivering som uppenbarligen inte får vara som man själv vill =S o.s.v
Så ni kan stycka min röst…. men nästa gång ni har en tävling gör reglerna tydliga då!=)
Sorry #69 det är inte jag som har skrivit reglerna… :(
Jo jag håller med er andra om att det är lite väl krongligt det här..
Felicia, du får nog göra dina regler tydligare eller lätta lite på dom.
Jag tycker också att det där med d.v.s både text och bild är vilseledande. man skriver ju bara en helhets motivering..

Jag håller med #65. Jag röstar inte för jag tycker att detta var så krångligt, hade varit mycket roligare och framförallt enklare om man bara fick rösta på sin favorit istället för o röra till det så.
#71 Ja, precis=) Lättast hade varit om man bara sa vilken man tyckte bäst om, förhoppningsvis utgår alla från motivet på bilden;)
Nu låser jag tråden för tävlingen är avgjord! :)
Mvh Felicia