Drömmer marsvin?
För en stund sen så hade jag lagt mitt ena marsvin Emma på rygg i min famn. Hon brukar tycka att det är skönt(Är det förresten farligt för henne?? :o). Jag lät henne ligga där alldeles lugnt och njuta. Efter ett kort tag så började hon rycka till lite. Hon pep inte eller något, hon ryckte bara lite. Först trodde jag att hon fick några slags spasmer och fick lite panik, jag klappade då henne lite på hennes kind för att försöka lugna ner henne. Efter det hade jag tänkt att genast ställa henne på tassarna igen, men vid första beröring slutade "spasmerna" genast. :S Hon tittade på mig och nosade efter mig, som att inget hade hänt.
Kan hon ha haft en dröm av något slag? :S
Eller var det faktiskt några slags spasmer? :(
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Drömmer vet jag inte, men varför inte? Men när marsvin sover djupt så kan ju dom på samma sätt som andra djur ligga och tex viffta på öronen eller rycka med tassarna.

Hon tar inte skada av att ligga på rygg ;) kanske om hon gör d för länge men xD
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

jag tror att hon drömde jag har varit med om att mina marsvin sover och sen rycker den till med sina ben och det är inte farligt för ett marsvin att ligga på rygg
Det finns en tråd om att marsvin drömmer =P
Jag vet inte om det kan va så att ditt marsvin gjorde det, men kanske :) Det är ju inte farligt för dem att ligga på rygg i korta stunder, men eftersom att de är bytesdjur är det något som de aldrig skulle göra i det vilda. De känner sig otrygga när de inte kan springa och gömma sig.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus