Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1483 ggr
volvo850
0

BIR=rosett?

Får man rosett om marsvinet blir BIR? eller får man köpa eller finns det inte alls?

trocadero
0

Nej man får ingen rosett och finns ingen att köpa vad jag vet.

Cavia
0

Det beror lite på vilken som arrangerar utställningen. Vanligvis får man en lapp fasthäftad på bedömningssedel, där det står att djuret blivit BIR. Men någon rosett är sällan man får.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

volvo850
0

okey ja tänkte på utställningen idag i landskrona.

CamillaS
0

När får man rosett då?

Cavia
0

#3 Vaddå, blev din himmis BIR??? Berätta!!!!

#4 När man blir placerad i stora BIS finalen, både i pet och ras. Men man kan få en rosett i bland i petclass när djuret får ett hederspris.

volvo850
0

Ja han blev BIR:) men han va ensam:P hehe men roligt ändå:) 85poäng, men han va nästan helt otrimmad för det hanns inte med pga att han inte skulle vart med igentligen pga en massa strul som du vet. Sen har han ett hack i örat som han säkert fick avdrag för så 85p va helt okey:)

Cavia
0

#6 men då ser du till att komma hit nån dag så ska vi ha trimningskurs ;) Så ska du se att han får mer än 85p!

Fast hacket i örat ska inte ge nåt avdrag, om det inte är jättestort! Inte i ras iallafall…

volvo850
0

okey ja:) ne ja vet inte om han fått avdrag för det men ja antog de för en domare som monica frågade innan sa att han antagligen får avdrag. Dom hade tydligen sagt att han va fin iaf:D de va roligt:)

volvo850
0

hans hack är väldigt stort så de e kanske möjligt att han fått avdrag oxå ja vet inte.

CamillaS
0

*trimmningskurs det vill jag också gå på* :P

Cavia
0

hehe! Bara att styra kosan till Dalarna när det passar så ser jag till att lära ut mina knep Skrattande

CamillaS
0

Oj, oj dalarna, det var lite väl lång :(
synd! vi kanske kommer på samma utställning nån gång, då kanske du kan visa :P :)

Cavia
0

Ja visst, kanske att vi ses =)

CamillaS
0

Du kanske kan visa på kallhäll utställningen, såg att du också ska dit :) fast du kanske inte kommer ha tid då? ;)

Cavia
0

Har inte så många djur som jag ska ställa..så vi kan säkert få till en liten "lektion" ;)

CamillaS
0

åh, va kul! :D he he hoppas jag vågar gå fram och hälsa, är så blyg när det kommer till den delenGenerad Du kanske får hälsa på mig istället.Flört

Creation
0

Vid vilka placeringar är det man får rosett då? :/ Nån som kan rabbla upp alla? :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Caspia
0

# 17 se # 5.

Envishet och drömmar

Creation
0

Åh :P Såg inte det x)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Simmi
0

På en utställning som polar hade så kunde man köpa "BIR-rosetter" men det kanske inte är så vanligt…

melvinsson
0

På Östras utställningar kan man oxå köpa rosett om man blir BIR!
Och alla som deltar i petten kan förstås köpa rosetter också, i olika färger beroende på vilken placering man får i klassen.

Välkomna till vår nästa utställning i Lessebo, Växjö!

www.smfostra.se