Solid 120 Pellets
Nu har jag hittat en närings tabbel på vad pelletsen solid 120 innelhåller.
Jag ger detta till våra marsvin och dom älskar det dom är blanka å fina i pälsen, dom får 1 mask per marsvin per dag.'
Jessica
Solid 120 (Kofoder)
13,2MJ
Råprotein 18%
Råfett 5,7%
Växttråd 13,7%
Kalcium 0,8%
Magnesium 0,5%
Selen 0,4mg
Vitamin E 75mg
Vitamin A 6500
Vitamin D3 1000

Vad är meningen med denna tråd? :)
Har varit prat om dom pelletsena förut i en annan tråd och jag låvade å försöka få fram en närings tabbel på dommen hittade inte den tråden nu när jag hitta vad jag skulle,

hmm fattar inte så mkt av sånt där men ät dt bra ? Hur mkt kostar dt ? Vart finns dt ?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
ja jag tycker det dom blir blanka och fina i pälsen, jag vet inte ricktigt va det kostar jag får av in syster men jag vet att det fins på lantmänen att köpa, tror är inte helt säker men mellan 50 och 100 kr beroende på hur mycket man ska ha, ska kolla litte mer på det *L*
25kg för runt 140kr.
Elvis har ätit det sen han va liten bebis,

#4 Det låter ju bra ska kika nästan gång dt är dags att öpa mer pellets ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ja jag tycker det är bra och dom behöver inte ha mycket av det, men man får vara försiktig i börja då dom kan bli dåliga i magen men mina har inte blivit det, och det luktar väldigt gott å det är ett plus *L*

Någon som har testat med fodret Rosa 110? Jag tror den heter så.

Kofoder? Till marsvin?
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

#8 Why not? Kor är gräsätare och det är marsvin med!
#9 Men man kan ju inte dra som enda jämförelsen att kor och marsvin är gräsätare som förklaring. Då kan man ju lika gärna säga att båda också dricker vatten.
#9 rosa 110 har inte den näringen som behövs. se är dom peletsena mycket mera svår tuggade och marsvinen gillar dom inte har testat de med
Det enda jag reagerar lite på det är att det är ganska mycket råprotein i fodret. Vad jag förstått så ska en bra pellets inte ha riktigt så högt värde av råprotein och det ska inte vara högre växttråd innehållet.