Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 433 ggr
Creation
0

Samvetskval... :(

Jag skulle på utställning idag och kanske försöka ta kontakt med en uppfödare för att ta reda på planerade kullar och sen om några veckor/månader ta emot några nya grisar. Jag älskar verkligen marsvin och det känns så konstigt att helt plötsligt vara marsvinslös. Men det blev inte av med Kallhäll för mig, tyvärr. :/

Mamma är sjuk idag och jag har inte körkort ;( (Förbanna svenska lagar) Kunde inte ta mig dit. Om jag förstås inte haft lust att åka kommunalt på tre olika bussar och tåg som jag aldrig åkt på förut, i över en timme, för att sen vela runt i Kallhäll och leta efter Folkets hus som jag aldrig varit på. :/ Men jag hade inte lust för det. Jag skulle ändå inte varit framme vid utställningen förrän klockan två om jag stressat. (Vaknade inte förrän 11.30 idag :$)

Det är nog bra för mig att vänta lite till med nya grisar i alla fall, men det hade ju varit kul att se på utställningen(har aldrig sett nån). :/ Majas bortgång var en sådan chock att det kommer ta tid att acceptera det till 100%, så det är kanske inte den perfekta tiden för mig att skaffa fler grisar just nu? Även om de inte skulle komma förrän om flera veckor, kanske t.o.m. flera månader.

Men det börjar sjunka in och huset känns riktigt tomt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra… jag skäms lite när jag tänker tanken på fler marsvin, då det känns som att jag sviker Maja och Emma. Är det rätt av mig att tänka på det så här kort tid efter Majas bortgång? Det var ju bara en vecka sen nu… jag känner mig hemsk. :( Hur länge skulle ni väntat i min situation? Vad skulle ni ha gjort? Behöver verkligen råd…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Det är klart att det käns jobbigt, allt annat vore underligt. Men dom blir ju faktiskt inte mer levande bara för att du låter bli att köpa fler marsvin. Inget marsvin kan ta ett annat marsvins plats - så är det, all marsvin är olika liksom. Men om du längtar efter marsvin så betyder det nog att du är redo att skaffa nya. Kramar till dig!

Hanna 

Wiizy
0

tycker ud ska köpa marsvin iallafall. Det blir inte domsamma, men om du vill ha fler - så gör det.