Tegelsten?
Kan jag ha en tegelsten som en liten hylla där marvinen kan hoppa upp och ned? Har läst någonstans att man måste ha tidningspappar runt så dom ej gör sig illa, stämmer det eller kan jag ha en tegelsten utan massa papper runt?

Jag har en tegelsten i lekhagen och de har aldrig gjort sig illa på den, men jag vet ej om man "borde" ha det eller ej. Faktiskt är det så att de har inte brytt sig om den alls.

Tror inte det behövs. Mina klarar det fint utan papper :)

Ok :)

Låter roligt för de med en tegelsten i buren…men jag vet inte om mina hade brytt sig så mycket…de e rätt lugna av sig…
Nej, du behöver inte alls tidningspapper runtom :) hihi
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vad br aatt man inte behöver det, tyckte det verkade lite krångligt att vira runt massa papper :)

Jag har lagt in en tegelsten i buren och dom verkar gilla den. Dom tycker att det är kul att hämta grönsaker från den:)
Vart har du fått tag i tegelstenen?
Hanna
vi har massor med tegelstenar hemma sen vi rev en bit av stallet för att sätta in en dörr :D

Det är ju bra också eftersom det slipar marsvinens klor lite.

Granngården har lösa tegelstenar att sälja, tror att de kostar 4-5 kr st. Kanske finns på Jordnära i Alingås också, Hanna.

#11 - Hjälp, du är ju helt galen i Jordnära ;P Jag ska kolla där *S*
Hanna

# 13 Galen i jordnära? Hehe. Jordnära har allt, inkl en egen hemsida… www.jordnara.se Dessutom är jag så gammal att jag har personliga minnen av företagets förfader, Gunnar Johansson.
#14 - Haha ;P Jag får väl åka dit och kolla någon dag :)
Hanna

jag har också en tegelsten åt mina marsvin den är ganska liten men de brukarhoppa över den och hoppa upp på den och de älskar att hämta mat från den
Jag måste tipsa alla som bor i Lund … dom bygger borta vid mig o har massa tegelstenar dom ska slänga snart … vill ni ha så meddela mig så kan jag spara några hemma hos mig !!!!