Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 911 ggr
Stormviskaren
0

OT sjuk

jag måste bara få skriva av mig nu. Jag är så ledsen :( Jo det är så att jag blev alvarligt sjuk i körtelfeber i somras. låg i sängen i  2mån och åt inget mer än lite soppa under 4 mån. jag fick vara på sjukhuset 4 gånger och en gång med ambulans. jag är jätte rädd för sjukhus och har varit det ända sen jag var 2 år och bröt armen. När jag väl kände mig frisk från körtelfebern så var gång jag blev minsta lilla förkyld svullnade kärtlarna upp lite grann. och jag fick nesselfeber där i mellan också. Men nu igår kände jag mig febrig och yr. idag är halva halsen igen svullnad och febern är tillbaka, jag känner mig yr och har varit till sängs hela dagen. Imorgon ska vi in till sjukhuset. jag vill verkligen inte. jag är så rädd och just nu sitter ja och gråter :S. jag vill verkligen inte detta. Doktorn sa förra gången att man bara kunde ha körtelfeber en gång, men vad är då detta? exakt samma symtom ju.. :(

Emelie-E
0

Det kan ju bara vara så att din hals är extra känslig efter körtelfebern..
Jag har också haft körtelfeber, och man får det bara en gång, man blir imun mot det=)

Stormviskaren
0

ja dom säger ju det. men jag vet inte :( jag är så rädd. men vet nån kanske vad detta annars kan vara? så långt efter?

Creation
0

Du borde inte vara rädd för sjukhus. ;) De kommer ju bara ta reda på vad det är. Jag tror INTE att det är nån dödlig sjukdom eller nåt sånt iaf :P Var inte rädd. Det är säkert inget farligt alls :) Bara att du kanske har lite känsliga körtlar :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Stormviskaren
0

ja vet att de e till för att hjälpa men jag är ändå rädd jag vet inte varför. jag klarar bara inte av sprutor och tankar om de sjuka som är där. och blod m.m

FeliciaS
0

Stackare… =/
Tänk positivt bara, se fördelarna med sjukhuset! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

De läker sjuka människor, t.ex ;)

Emelie-E
0

Du måste ha varit riktigt sjuk? Två månader, det är lång tid med halsont ;/..
Jag var bara sjuk i två veckor, och hade jag varit sjuk längre, hade jag blivit riktigt tokig:P

Men jag tror inte du ska vara orolig.. Du kan ju söka lite på google om körtelfeber? Och läsa, så kanske du blir lugnare?

Creation
0

Jag har varit som längst varit sjuk tre veckor med halsont(streptokocker, förstod inte att det var det förrän efter en och en halv vecka ;P)

Stormviskaren
0

7# jag var bara till sängs 2 mån. hela sommarlovet, sen missade jag massor i skolan. Mitt största problem var att de fanns hamburgare över allt. på tv och alla tidningar och reklamblad. jag vara så sugen på hamburgare så jag trodde jag skulle tyna bort.  Men vi ska till vårdsentralen i morgon och ta halsprover.

Emelie-E
0

Får hoppas på att det är någon förkyldning bara=)

Fiona
0

nae stackare hoppas dt går bra <3

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

TRASAN
0

men min lilla gumma nu blir jag nervös för dig du måste höra av dig till mig om hur det går för dig. tänker på dig. kramizar Åza o marsvinen ;)

flikkan
0

Har ungerfär samma problem…. Jobbigt….

[Liinda]
0

Jag har också haft ont i halsen nu , varit förkyld i 2 veckor

Creation
0

Hur gick det på sjukhuset då? ^^ Du skulle ju vara där den 20:e va? :)

Wiizy
0

Hur gick det Anna?
Fy fasen, vad äckligt. :/  Har med ont i halsen. *Suck*

Stormviskaren
0

jo, de sa att de var ett virus och kunde inget göra. jag är ju så sjukhusrädd, så när de tog blodprov, blev jag yr och de blev dimmigt för ögonen och jag kallsvettades. usch ja. det är hemskt. hur kan man vara rädd för något sånt? :S

FeliciaS
0

#17 Usch..

Mvh Felicia

Creation
0

#17 Blodprov låter läskigt, skulle faktiskt aldrig våga göra just det :P De får gärna spruta in vaccin, det är helt ok, men att ta ut nåt känns som för mkt… ;/

Wiizy
0

jag har med sjukhus skräck, så vet hur det är. man känner sej ju helt galen när man är där. ;)

FeliciaS
0

#19 Ja, fy…

Jag hatar allt som har med blod och sprutor att göra jag med.

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Jag älskar att ta blodprov, kan längta efter det ibland, ve och fasa kanske ni tänker, men så är de iaf :P

Helena

Creation
0

#22 O.O I'm in shock..

paronskrutten
0

Haha, det är nice ju :P

Helena

[Liinda]
0

#22 haha det är samma här jag tycker sprutor inte är ett dugg läskiga

Creation
0

#24 & #25 Ni var mig då små konstiga prickar :P

Stormviskaren
0

26# ja de håller ja med om. sprutor och sånt e ju typ de läskigaste och äckligaste som finns.

[Liinda]
0

Ja alla är vi olika och tur är väl det :)

Men jag kanske är lite konstig ja haha jag älskar ju att pierca mig och tatuera mig också så ja helt normal är jag väl kanske inte då :P

FeliciaS
0

Usch… sprutor…

Mvh Felicia

Wiizy
0

Haha Felicia, du tog mina ord. ;)

FeliciaS
0

#30 Tsss… :-)

Mvh Felicia