Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1114 ggr
Emelie-E
0

Tips på underlag?

Just nu använder jag toa-lätt till marsvinen. Och jag klarar verkligen inte av lukten. Får huvudvärk och svårt att somna om nätterna för att jag bara känner den äckliga lukten i näsan.
Spån kan dem inte ha, Disel nyser av de och Elvis ögon rinner..
Har även använt handdukar, men det har inte funkat vidare bra..
Så tips på annat underlag man kan ha i buren?
Eftersom jag inte har jättemycket pengar nu, och ingen har svarat på mina annonser om marsvinen, så måste jag hitta något billigt och bra som man kan använda i buren.

Någon som har något tips eller liknande?

Stormviskaren
0

halm fungerar ju. men de luktar värre än Toa-lätt har ja för mig. jag har sågspån till mina vilket fungerar utmärkt. Men man kan ha fleece filtar också. <3

Allamej
0

Aspspån, luktar gott och är dammfritt och en ren fröjd att ha att göra med :) eller aspflis :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Facklan
0

jag måste tipsa att köra med häst spån … jag har det nu o det  är klart bättre i doft o det är större spån.. jag gillar !! o en bal på 25 kg kostar mellan 70-130kr beroende på vart du köper den o det räcker LÄNGE……

Emelie-E
0

Det är nog det spån jag har använt tidigare, och marsvinen klarar det som sagt inte..

Får helt enkelt stå ut med toa-lätten.. Sova mindre hemma och så^^

Caspia
0

Barkmull är det ju någon här som ivrigt förespråkar, men jag har glömt vem.

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

Har aldrig varit med om att Toa-Lätt har luktat äckligt ^^,
Jag använder Toa-Lätt underst, sedan kutterspån. Funkar alldeles utmärkt! :)
Om du inte kan ha Toa-Lätt, inte spån, inte handdukar… Hrm… Wetbed? Eller barkmull som Caspia nämde?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Testa halm(=mjukt underlag) med tidningar(=suger upp kiss) under. :/ Fast tidningar kanske luktar ännu mer? Det var det jag använde förut och jag anser att det inte luktade. Men jag kanske inte har något luktsinne ;P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

Läs artikeln om Underlag (;

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

gulzebra
0

Alflis är inte så dyrt. En stor säck (100 liter) går på 200 kr här iaf. Låter dyrt men det är väldigt drygt och räcker länge iaf :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

FeliciaS
0

#9 Okej :) Låter bra. Kan inte du ta bild på förpackningen och materialet så jag får se? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus