Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1710 ggr
fulfisk
0

hur fästa vattenflaskan?

Nu när jag flyttar, ska gallerburen bort och grisarna flyttar in i en komplementback från ikea! Det är bara ett problem, hur sjutton ska jag kunna fästa vattenflaskan?! Det finns ju inget galler! Hur gör ni andra som saknar gallerburar?

Abico
0

Mina flaskor är fästa med ståltråd genom ett par hål, först en halvcirkel som ska hålla flaksan på plats och sedan en till (tunnare) som går kring halsen på flaskan och hakar i den första ståltråden som gör att flaskan inte trillar ner.

Hanna 

Wiizy
0

jag har själv galler bur så ingen aning. ;P

CamillaS
0

Jag har en loftsäng ovanför marsvinen bokhyllebur, så jag har fäst vattenflaskan i ena benet till sängen. Men annars kan man borra tre hål ett för pipen till flaskan och två hål så du kan fästa ett snöre eller ståltråd ellr liknande runt flaskan. :)
tror det är så Abico har?

Emma-U
0

Eller så kan du borra bara två hål i väggen, sätta flskan på insidan av buren och sedan då dra antingen ståltråd eller snöre runt flaskan och knyta det på utsidan.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

FeliciaS
0

Jag har fäst vattenflaskan i en hemmagjord liten annordning som jag har skruvat fast i bursidan. Se bild :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Incognita
0

ett annat trix, om man inte vill borra hål, är att skaffa sig en av de större akvariemagneterna. En tejpas fast på vattenflaskan och den andra biten placeras så klart på andra sidan av väggen och håller vattenflaskan uppe i och med att de är rätt kraftiga. Vet inte om de håller för de största flaskorna, men det funkar i alla fall superbra på t ex glasväggar o dyl.

FeliciaS
0

#6 Smart :) Men då funkar det inte med rund vattenflaska utan snarare en sådan som jag har, se #5.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Facklan
0

Jag har en bokhylle bur o där har jag 3 hål

en längst ner o två längre upp..

den lägre har jag stål tråd o upp till har jag gummiband med spänn snodd det är super bra jag var orolig att flaskorna skulle läcka så jag hade ett udda lock under men det verkar gå bra ! :)

MonaF
0

jahg´har gallerbur!!

Hatasallad
0

#5 Vilket fint terrarium, haha ;D

Facklan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9  Då jag hade Galler bur hade jag samma princip

körde med en ståltråds ögla för att hålla pipen till vattnet på plats (mina /nu min gris dricker våldsamt osnabbt *ler ) o ett tjockare gummiband som höll flaskan på plats antingen en "postengummiband" eller ett gummiband man har till midjeresår ….denna vek jag dubbel över ena avgallerstängerna det funkade bra