Burskåpstips önskas!
Nu tänkte jag sätta min sambo i arbete, han som ändå arbetar som snickare :-)
Jo, jag vill ha ett burskåp, har hittat ett begagnat men det var en bit bort så det kanske lönar sig att bygga ett eget tänkte jag.
Vad bör man leta efter för något? Jag har läst något om PAX skåp och backar från Ikea, men jag hittar det inte på deras hemsida så det blir ju lite knepigt då att kolla upp pris, mått osv..
Alla tips är välkomna :-) Jag vill ha på höjden och minst 4st "burar" ska det bli för minst 2marsvin i varje.
Eller om någon vet någon som ska sälja sitt burskåp i Stockholmslän? ;-)
Jag har en trevånings bur, laglig för fyra marsvin per plan men jag har två i de två övre och en ensam surgubbe på nedersta :)
Den stämde inte riktigt med dina önskningar men jag tänkte visa den ändå.
Jag vet att några härinne har burskåp iaf. Det finns ju väldigt många olika modeller också ^^
På den här hemsidan: http://www.isolasmarsvin.se/ under bilder/ burbygge finns lite bilder iaf :)
Hanna
det va fint! men är det inte svårt att göra rent? Jag vill gärna kuna ta ur buren och tvätta ut den ordentligt.
sidan du skrev in var jätte bra!
#2 - Plexiglasen går att ta bort, dom är lösa - sitter i typ en skåra och på sidorna är dett en liten hasp för som man kan ta bort för att ta ut dom. Men när jag bara städar ur den så använder jag en foder skopa för häst och gräver ur - slänger i en sopsäck. Det är jättelätt. Sen kan man torka av plastmattan med en trasa om den är äcklig. Så det är faktiskt inte alls svårt :)
Kul att det gillas ^^
Hanna
Det finns lite tips i artikeln "Eget burbygge" och där finns en vidarelänk till en sida med tips och framförallt bilder :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus