Kompostgaller?
Om man har kompostgaller som del av bur och marsvinen gnager på det, är inte det farligt?
det är ju inte som om dom käkar upp det ;)
Helena

Nej, men det är ju klätt med grön plast och det var det jag tänkte var farligt för dem att få i sig?
Plast är nog farligt att få i sig, ja… men får de verkligen bort plasten då? :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Även om dom får i sig plasten så är det otroligt små mängder. Jag tror inte att det är farligt.
Hanna
ja hoppas inte d e farligt använder kompostgaller som avdelare i buren pga bråk… har haft d ungefär ett halvår o än e d inga döingar.. ;)

Vi har haft ett galler som lock över en plastback nu i några dagar och det är redan bortgnagt på några ställen.
Frågan är ju om de verkligen får i sig plasten o inte spottar ut den? Ett par av mina gnager på kompostgallret när det är matdags o det ligger massa plastbitar runt omkring buren, så jag tror inte de sväljer det.

Mjne dt är nog inte farligt, men om du är osäker pensla på lite ättika, hmm tror inte dt är farligt iaf, ngn som vet? Dt luktar ju illa så då brukar dom inte viljga gnaga på dt. Men tänk på att marsvinen lätt smiter igenom kompostgalret så sätt kaninnät den understa delen ca 20 cm upp! ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
kompostgaller e ju till för komposten i trädgården (dooh^^) men iaf, då borde det vara gjort i ett miljövänligt material åtminstone…och miljövänligt borde inte vara farligt för djur…… eller? :)

#9 smart skrivit så borde dt ju vara ;D
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#10 ja förhoppningsvis e d så oxå!