Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1259 ggr
Rafflan
0

Sår?

Kollade mer på Winnis gammla sår idag. Han hade ju ett par stycken på rumpan när han kom hitt. Nu skulle jag bara kolla så allt såg ut att läcka fint. Senast jag kollade var han ju nybadad.

Nu var det brun/gult där såren hade varit.

Kan han ha fått en infektion?

Hur vet jag det i sånt fall?

Kan det vara bara var?

Vad bör jag göra?

Ska jag försöka ta en bild?

Tog även en mer noga kolla efter sår upp mot huvuden, stakarn är full med gamla& hyfsat nya sår, han har nog varit en ordenligt slags kämpe eller oerhört mobbad :(

Abico
0

Illa :/ Men om dom är gula/ bruna så är det inge bra. Jag tycker du ska ta honom till vetten så får h*n säga vad h*n tycker om saken - du kanske kan få något som förhindrar infektioner också.

Hanna 

Wiizy
0

ta han till vet!

Rafflan
0

Okey, har en lärare som e veterinär. Tar med honom på hennes lektion på måndag. Hon har redan kollat på honom 1 gång så då får vi se vad hon säger nu. Hon vet ju hur det såg ut innan ;)

paronskrutten
0

Nästa måndag? :O

Helena

Rafflan
0

mm, sms:ade henne nu. E hon i skolan i veckan ska han få komma då. Asså det är ju inte så det rinner eller är blöt, det är torkat liksom :/

Denna kommentar har tagits bort.
lomsen
0

prob salva som jag har tipsat om förut är dunderbra

finns på timotejoandersen.se

lomsen
0

nej timotejandersen.se ska det vara

sök på prob.produkter

helt suveräna grejer, de har läkt allt på mina grisar!

Rafflan
0

Okey, säger min veterinär det samma på sms så satsar vi på det ;)
Kan jag tvätta det med varmt vatten?
Funderade på att bada honom med bara vatten kanske och se om det blir bättre, han kan ju ha fått nåt skit som irriterar, försökte ta bild men han har så mkt hår ivägen att såret ser värre ut ämn vad det är :P

Skulle nu se hur många sår han har skulle ni förstå varför han ska få gå med kaninen så länge hon e snäll mot honom. Stakarn kan inte ha haft det lätt :(

FeliciaS
0

#11 Ljummet vatten :) Var försiktig bara. Smörj med salva :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

Okey, bra, ska prova det imorgon om jag får tag i salvan så tidigt ;)

FeliciaS
0

#13 Låter bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

Fick svar från min veterinär, hon sa att jag kunde tvätta med tvål och vatten och skölja noga. Sedan kan jag prova den där salvan ;)
Finns den att köpa i någon affär?

Abico
0

#15 - Prob salvan får du beställa - dom är ganska snabba på att leverara varan, kommer på posten. Köpte själv en flaska Prob shampo därifrån för ett par veckor sedan :)

Hanna