Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 988 ggr
gulzebra
0

Ny bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller ny är den inte egentligen, men iaf :P

Byrån jag hade till trion (Örjan, Kurt och Snigel) började lukta rätt snabbt förstås - som jag misstänkte, trä är ingen höjdare :P Så den ska få bli utebur som det var tänkt, bara att ta bort baksidan och använda sidorna som ram runt.

Hur som helst! Hade en gammal parakitbur skräpande här hemma och kom på att jag kan ju sätta ihop den med en liten marsvinsbur jag fick ihop med Örjan. Båda burarna är för små för 3 grisar men ihop blir det finfint! ^^

Så idag har jag suttit och knipsat en massa galler på parakitburen, den hade bara en enda liten lucka fram och det duger liksom inte. Tänkte knipsa i taket också först men har Ulf och Kenneths bur ovanpå så jag vill behålla stadgan. 

Imorrn ska jag fortsätta knipsa - dels i gallret på parakitburen där den ska sättas ihop med lilla buren, och så i taket på lilla - den har nämnligen bara en enda liten lucka fram och ingen taklucka, så då får jag göra egen taklucka helt enkelt ^^ Och så ska det fixas stege så de kan gå mellan burarna förstås, den klurar jag fortfarande på hur jag ska lösa. Men det löser sig nog, kommer jag inte på nåt så får jag köpa sånadär papegojstegar och köra på lite silvertejp helt enkelt eller göra nåt temporärt med kartong :) Lite tips på hur man kan knåpa ihop en egen stege vore tacksamt btw ;P

Aaaanyhows, såhär ser det ut nu! Lite sådär halvfärdigt men de får bannemig klara sig med det över natten ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi byrån som agerade bur innan och nu ska göras om till utebur :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

elinpelin96
0

Fiina burar :)

Abico
0

Det låter väl bra :) Vad blir måtten då på parakit+annanbur buren? ^^ Men på första bilden så har du inte gjort något med buren, eller? Har jag missuppfattat allt ;P

Hade du ingen plastmatta i bottnen på den gamla - eftersom den började lukta?

Hanna 

CamillaS
0

#3 på första bilden har hon kapat av galler^^,

Abico
0

#4 - *Trycker upp näsan mot skärmen* Aha, framtill?

Hanna 

CamillaS
0

#4 ha ha, jepp. ;)

Abico
0

#6 - Okej ;P

Hanna 

gulzebra
0

#3: Parakitburen är 95*50 cm, lilla buren är 78*41 cm :)

Som #4 säger, har kapat galler på den bilden :P
Nope, ingen plastmatta. Hann aldrig fixa med sånt, ville ha sällskap åt Örjan så fort det gick iom att han var ensam och skulle egentligen köpa en 120-bur åt de, så jag tänkte att den nog funkar ett litet tag iaf :P

CamillaS
0

#8 hur många marsvin har du nu? :P

gulzebra
0

#8: Fortfarande 5 ;P

CamillaS
0

he he ok:P

FeliciaS
0

Förstår inte riktigt hur du ska göra/har gjort…? Tycker det ser väldigt litet ut?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

gulzebra
0

#12: Det är två burar som ska sättas ihop helt enkelt ;) Nu är de inte ihopsatta än iom att det blev mörkt (jag har inte fått upp nån ordentlig lampa hemma än och spotlighten dödde :P), så de bor på 95*50 cm över natten nu :)