Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 885 ggr
Currymarsvin
0

Nytillskott!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har min omplacering Curry fått en burkompis! Marsvinet Kummin kommer från Tigerharens omplacering och är en av ungarna efter de 62 marsvinen som räddades för ett tag sedan.

Kummins fötter är tyvärr missbildade eftersom hans dräktiga mor behandlades för skabb, men förutom det är han ett friskt och piggt marsvin på 5 veckor. Visst är han söt!

Bild från ena sidan

Currymarsvin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en bild från andra sidan…

elinpelin96
0

namen guuud vad söt han var då :):):) ååh villken liten sötis <3<3 på vilket sätt var fötterna missbildade ?

Creation
0

Vilken pluttig sötnos :)
Supergullig! ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Currymarsvin
0

#2 En av bakfötterna har bara 2 tår, den andra har konstiga tår som pekar fel och en av framfötterna har 2 sammanväxta tår. Men enligt veterinär ska han inte ha ont av det, och jag bryr mig inte om hur de ser ut.

Mitt andra marsvin har försökt para sig med honom typ hela dan igår men idag verkar han ha lugnat sig och de låg och sov tillsammans innan :) Så söta!

elinpelin96
0

okej :)

han kanske tillslut förstod att det var en kille han försökte para sig med ;P

Currymarsvin
0

#5 Haha, ja, jag vet inte om det har gått in helt än… Han gör fortfarande sådana där parningskurr då och då. Fast inte lika ofta i alla fall. Skönt att de gillar varandra!

elinpelin96
0

jag tror nog att han kommer kurra ganska mycket i brist på annat ( hona ) :) även mina två killar kurrar med varandra :)

Currymarsvin
0

#7 Okej, så länge han inte aktivt försöker para sig med den lille så är det lugnt. Kurra får han väl göra om han vill :) Detta är mina första marsvin så jag håller på att lära mig under tiden.

Men vad mycket mer språk Curry fick sedan den lille kom hit! Han har pratat mer och mer med mig sedan jag fick honom men nu har han helt nya pratljud med Kummin. Kul att ett marsvin som bott hela sitt liv med kanin (hos sina förra ägare) direkt hittar tillbaka till språket när han träffar en ny individ. Intressant!