Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2217 ggr
Cissilini
0

Ang burskåp och komplementbackar :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla

Jag tänkte bara på en sak, jo..!

När det gäller burskåp med komplement backar (plastlådor), det finns faktiskt både pax garderober och backar som är 100x60 cm :-)

Bara ett tips om du vill ha burskåp och kanske lite större till svinen än 78x58 eller vad dom vanligaste nu är..

(bilden är på den jag tänkte köpa med måtten 100x60, dålig bild pga mobil)

trocadero
0

Men grejen med plastlådorna till paxgarderoberna är tyvärr att innermåttet är ganska så litet, 48*86 cm.

idipidi
0

Nej, det stämmer inte. Det är yttermåtten på garderoben som är 60x100. Måtten på de största backarna, i innermått (golvyta) är  86 * 49. Det är alltså de som IKEA säljer som 100x60. De små backarna är inte godkända för att ha marsvin i överhuvudtaget. De är ca 36 * 48.

Cissilini
0

Aha! Då var det jag som var dum :-)

Ber om ursäkt! Glömde ju helt bort att det är innermåttet man går efter, Ikea säljer ju 3olika storlekar, då måste det bara vara största (100x60) som är "lagligt" för marsvinen?

idipidi
0

Jag såg nu att de har gjort en mellanstorlek också, den har jag intesett (och alltså inte mätt). De jag menar är den största och den minsta. Den största är godkänd för två marsvin.

MonaF
0

okej men jag tror inte man kan ha bad balljor som bur till marsvin och de kan hoppa över kanten kanse

Abico
0

#5 - Det beror ju på hur hög kanten är ;P
Detta är inte badbaljor utan klädlådor.

Hanna 

Cissilini
0

Sen finns det ganska många som använder sig av dessa så marsvinen borde ju inte kunna hoppa över :-P  Fast oftast har folk kompostgaller som dom gjort som en dörr framför :-)