Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1305 ggr
MikaTela
0

Försäkring

Har ni försäkrat nått av era marsvin?

Vad använder ni er av för försäkringsbolag och hur mycket betalar ni?

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

[PixelMollan]
0

Jag har inte försäkrat

Jappeloup
0

jag har inte försäkrat men skulle vilja!

[findusen]
0

har 3 av mina 4 försäkrade (den nya har ja inte hunnit försäkra än) betalar ungefär 29 kr i månaden tror ja och det är hos sweland. har hört att agria ska va svåra att få att betala ut men ja vet inte säkert.. men sweland ska vara bra så därför valde jag dom :) har inte behövt utnyttja försäkringen något men d e ett bra tips att försäkra. d e en billig peng i månaden (25-30 kr per marsvin) .. phille har nämligen vatt sjuk o kostat mig nöstan 5000……………..inget kul alls!

MikaTela
0

Jag har tänkt försäkra marsvinet jag har i avel. OM det skulle bli ett akut kejsarsnitt hamnar ju notan på minst 3000-5000 kr har jag läst och då är det billigt och bra att ha försäkrat.

Abico
0

Nej jag har ingen försäkring på något av mina marsvin och har aldrig haft på något av det tidigare. Kanske behöver jag sitta där med en fet räkning innan jag inser hur bra det är att ha ^^'

Hanna 

[Liinda]
0

Jag har försäkrat mina 2 honor , det kostar 25 i månaden för ett marsvin men jag har valt att betala för båda halvårsvis så det blir sammanlagt 300 i halvåret.

MikaTela
0

Vart har du dom försäkrade?

Caspia
0

# 4. Kontrollera då att försäkringen täcker det! Jag vet att Agria inte gjorde det för ett par år sedan, nu vet jag inte hur det är.

Envishet och drömmar

Blondi3
0

har på båda mina :) 315 kr / år  för varje marsvin.

[findusen]
0

# 4,8 d borde ju gå under färsäkringen?  vet att kastrering o liknande som e självvalt inte går under försäkringen inte heller dom komplikationer som kan uppstå betalar försäkringen (på hund iaf)

har försäkrat lille elliot nu oxå. känns skönt att ha dom försäkrade d e så pass lite pengar i månaden men så jättestora summor när d väl händer nåt… bara en sån vanlig sak som att tänderna behöver filas ner kostar ju 1500 minst. sövning, röntgen, tillome alla bomullstussar kostar……..  ^^

idipidi
0

#10 Men är det inte så att tandvård inte ingår? Jag har för mig det…

Caspia
0

# 10. Det är just det som vart problemet vad gäller marsvinsförsäkringar. Allt som "borde" ingå hade inte gjort det.

Envishet och drömmar

[Liinda]
0

#7 agria är dom försäkrade i :)

Jag vet iallafall att operation och röngen bilder och ultraljud och sånt täcker försäkringen det sa min veterinär iallafall :)

[findusen]
0

#10 hehe jo visst gör d det :P men ja försäkrade mina efter ja upptäckt hur dyrt d va^^ :P

idipidi
0

#14 ? Hur menar du? Ingår tandvård eler inte i din försäkring? I de villkor som jag läst så ingår inte tandvård.

Emma-U
0

#0 Vi har båda grisarna försäkrade på Agria. Det kostar 25 kronor i månaden/gris.
Då täcker det veterinärskostnad, eventuell medicinering. Dock inte uppenbara saker så som kastrering och så vidare.
Självrisken ligger på runt 600 kronor.

Så det är helt klart värt det - en vanlig undersökning kostar ofta runt 500-lappen ändå ju :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Wiizy
0

Nej, jag har inte mina försäkrade. :P

gulzebra
0

Har inte försäkrat. Kör på en veterinärbuffert istället :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Linny
0

2 av mina 4 är försäkrde, de 2 som är försäkrde var det när jag fick dom så jag tog över försäkringen. Det kostar 50 kr i månaden för båda, alltså 25kr per marsvin.

Creation
0

Kan inte ni som har försäkrade marsvin berätta vad försäkringen egentligen täcker, då den inte verkar så dyr? :) Kanske borde fundera på att försäkra framtida marsvin, om det verkar bra ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Popcorni]
0

Jag har ingen försäkring på något av mina djur…Generad

[findusen]
0

#15 ne asså ja antar att d ingår? har inte läst så jättemkt vad som ingår, men efter att ha upptäckt hur dyrt d kan va att gå ti vetrinären me marsvin (åkte på typ 5000 kr för tandfilning och en böld som skulle tömmas m.m) så försäkrade ja dom.

Emma-U
0

#20 Såhär står det på Agrias hemsida:
Agria Veterinärvårdsförsäkring ger dig ersättning vid både sjukdom och olycksfall.

Vad får jag ersättning för?
Med Agria Veterinärvårdsförsäkring får du ersättning med upp till 10 000 kronor per försäkringsår. Du får ersättning för kostnader för veterinärundersökning, behandling och vård på grund av sjukdom eller skada.

Fast och rörlig självrisk
Självrisken består av en fast och en rörlig del. Du betalar en fast självrisk på 700 kr för varje självriskperiod om 125 dagar, räknat från och med det första veterinärbesöket. Den rörliga självrisken är 20 procent av den totala kostnaden vilket innebär att du får ersättning för 80 procent av dina kostnader som överstiger den fasta självrisken.

Du kan inte få ersättning

• förebyggande vård
  • behandling av beteenderubbningar, lynnesfel eller ovanor
  • tandvård
  • provtagning och analys för bestämning av antikroppar ellerantikroppstitrar
  • alternativbehandling, t.ex. akupunktur, kiropraktik, stötvågsterapi och laserbehandling
  • MR- (magnetresonans) och CT- (datortomografi ) undersökningar
  • fakturering, intygsskrivning och liknande åtgärder
  • jouravgifter och motsvarande kostnader, om det inte har varit medicinskt motiverat att ge djuret vård under jourtid
  • läkemedel (receptförskrivet eller utlämnat av veterinär), medicinskt foder, schampo och andra produkter ordinerade eller försålda av veterinären
  • veterinärens resor, transport av djuret eller andra resor
  • avlivning, obduktion, kremering eller nedgrävning.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Stj3rnfallet
0

Jag skulle aldrig försäkra hos agria oavsett djur.. För de betalar inte tillbaka för typ ngt alls.. Skulle hellre valt ngt annat än agria iaf, då agria är rätt värelöst..
Min hund började må jättedåligt en gång och jag fick betala 2500 kr för allt veterinären gjorde. Fick inte tillbaka jättemkt p.g.a självrisken, men ändå. Hade det varit hos agria hon var försäkrad så hade jag inte fått tillbaka ett öre. Men då fick jag åtminstone tillbaka ca 1100 kr.

MikaTela
0

Någon som har Sveland, har funderat lite på dom, har inte heller hört så mycket gott om agria så letar ju andra bra alternativ.

FeliciaS
0

Jag hade mina förra grisar försäkrade i Agria, men ingen nuvarande. Det är sällan det kostar så mycket att gå till veterinären med marsvin. Är beredd att betala veterinärkostnaden för dem, oavsett hur mycket den är på…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#24 Vilken försäkringsfirma var det du hade då? :)

[findusen]
0

#25 ja har sweland. har inte behövt använda den på någon gris än men mamma har sin collie försäkrad där o min chef har sina 3 hundar försäkrade där o min vetrinär har sin hund försäkrad där….. har bara hört gott om dom men dåligt om agria och det är bara där man kan försäkra marsvin så valet var enkelt :)

Creation
0

puttar :)

Bella-R
0

Jag har inte mina försäkrade.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"