Nu är de här! =D
Cinnober och Dianthus är hos mig nu! =D
Efter att ha suttit och varit i chocktillstånd i buren en timma så har de äntligen gått ut ur sina små bon och börjat äta gräs och gurka och pratar smått =) De kurrar lite till varandra och mig också ;)
Åh, vad de är underbara! ^^ Längtar till att kunna ta upp dem :D
Just nu är de ännu lite för rädda för mig, men de springer inte längre när jag stoppar handen framför dem åtminstone ;p Om jag rör dem får de dock fnatt x) Så än ska jag nog vänta med att plocka upp dem. Det har ju inte gått så lång tid heller :p
Men gud, så fina de är <3 Småpluttar! ^^
De är rädd för kameran, så ni får inte se några nytagna bilder på dem än :P Men i den HÄR tråden kan ni få se hur de såg ut igår ;D <3
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

guud vad roligt att dom har kommit :) jag riktigt längtar efter bilder :)
kram elin

Vad kul:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vad roligt, lycka till med sötnosarna. :)
Det kommer nog vara lite ovant att vara van vid äldre supertama marsvin och så få vänja om till små springiga ungar. Det är ju viss skillnad… :p
Liiite tomt är det faktiskt. Jag gillar de där grabbarna.
#4 Ja, haha ;) De är verkligen pyttesmå till skillnad från vuxna marsvin och så är de ju väldigt springiga x) Men jag har tålamodet i behåll, så det ska nog gå :p
Åh, så söta de är! Just nu ligger de och myser ihop i huset ^^
Och ändå är de ganska lugna för åldern faktiskt och mycket hanterade. Man glömmer fort hur de är när de är små… :)

kul att dom kommit, Lollo! :)
längtar efter nya bilder! :D
#6 Ja, när jag såg Cinnober och Dianthus för första gången kom jag knappt ihåg hur stor/pigg en unge var ;p Det var ju trots allt över 6 år sedan Maja och Emma var bebbar, sen hade jag bara dem ;)
Men nu börjar de lugna ner sig =) Tror de var lite i chocktillstånd fortfarande bara. ^^
Dianthus har till och med låtit mig klappa honom :D Yay!
Åh, så glad jag är =D
Nu har jag kunnat bära grisarna en kort stund var! ^^ De börjar redan lita på mig lite, för de sprang inte när jag försökte ta dem ;D
Så kul, de är verkligen jätte fina!=)
Nu har jag fotat dem! :) Av Dianthus bilder blev nästan alla suddiga, dels för att han gillade att nosa på grejer, men också för att kameran jag har strejkade just när jag fotade honom. ^^'
Jag börjar med en halvbra bild på Cinnober. ^^
Kommentera inte än… :p

ååh dom e sååå söta!
#16 Man fick inte kommentera än ;) Men de är för underbara, det håller jag med om :D <3
**NU får man kommentera. :)
**Jag fick en icke-suddig bild på Dinno och en jättefin bild på Cinno, men de sparar jag till månadens marsvin ^^
Dom är så jättesöta ^^ Jag är kär *s* Hoppa att man får klappa lite på SM? :P
Hanna
#21 Så länge man inte klappar dem ända till smuggeltransporten hem till sig xD
Kommer du kalla dem Cinno och Dinno? :)
#23 Japp, för stunden i alla fall x) Tyckte det rimmade bra och kunde inte komma på något bättre till Dianthus. Syrran tyckte han skulle kallas Sotis, men det klingar ju inte alls och "relaterar" inte till hans riktiga namn. ;)
Cinnober kommer nog kallas Cinno. Dianthus får kallas Dinno tillsvidare i alla fall, tills jag hittar på något bättre. :p Dinno låter lite som Dino, vilket jag inte är stor fan av, därför är jag lite osäker. :/ Det är svårt att komma på ett smeknamn till honom *s* Några förslag? ;D

#24 Dianthus kan du ju kalla för Dante ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#26 Åh, kanske det :) Ska känna efter hur namnet ligger i mun ;p
Underbara :) Men jag måste medge att Idas bilder var av något bättre kvalité, men jag väntar spänt på Månadens marsvin ^^, hihi..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Äh, Cinno och Dinno är väl gulligt. :)
#28 Jag vet :P Min kamera suger >.<
De ser myyycket sötare ut i verkligheten,
det kan jag försäkra dig om ;)
Och så är de inte så oskarpa i kanterna xP
Ha inte för höga förhoppningar på månadens marsvin,
de bilderna var de bästa jag fick på grisarna med min dåliga kamera, men de är ändå inte särskilt bra. ^^'
Hmm… :/ Ska kanske sno syrrans kamera istället ;D hihi
En ny kamera står högst på önskelistan till födelsedagen iaf. :)
30# tycker du ska sno syrrans kamera, så vinner du säkert månadens marsvin;)