Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettsvenska-marsvinsföreningen
Läst 709 ggr
FeliciaS
0

Regga teddy - hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag har lilla Proudpigs Sira på foder och skulle gärna vilja ställa ut henne i rasklass så småningom. Det ända hindret är att hon inte är regestrerad i SMF.  Hon är renrasig och båda hennes föräldrar har stamtavla. Kan jag eller ägaren göra detta, eller måste det göras av uppfödaren? Hur gör man?

Tacksam för svar :)
Mvh Felicia

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag har för mig att ägaren ska kunna registrera marsvinet sålänge det är rastypiskt? Eller var det icke renrasiga marsvin jag hörde det om… Nä, någon annan får svara.

Hanna 

FeliciaS
0

#1 Men marsvin som inte är renrasiga kan man inte regestrera. Regestreringsbeviset är ju ett bevis på att marsvinet är rasrent. Sedan så är ju inte jag ägaren.

Mvh Felicia

idipidi
0

Uppfödare eller ägare kan registrera marsvinet.

FeliciaS
0

#3 Okej, men inte fodervärden? Skulle du vilja förklara hur man gör? :)

Mvh Felicia

Caspia
0

Det står i varje nummer av MM, på insidan av onslaget.

Envishet och drömmar

Abico
0

#2 - Jo, det tror jag nog att man kan. Bara marsvinet stämmer in på rasstandarn..

Hanna 

idipidi
0

Om du ska ställa ut henne måste du ju ändå lådsas vara ägare så då kan du väl likagärna lådsas om du reggar henne också. ;) Men självklart kan man inte regga någon annans marsvin, det vore lite konstigt.

FeliciaS
0

#7 Okej ;) Ja, det klart är lite konstigt. Men då kan jag ju höra med hennes riktiga ägare, det är även hon som har stamtavlan på pappan och mamman. Men på utställningsanmälan, skriver jag att jag äger henne då, eller skriver jag att ägarens namn som ägare…? För man får väl ställa ut någon annans marsvin, men inte anmäla det?

Mvh Felicia

idipidi
0

Det får ju ni två komma överrens om hur ni ska göra, med utställningsanmälan.