Nyfödda bebbar!
auuw så söta :)
Åh, vilka underbaringar! ^^ :D
Öh… en helt spontan gissning på färg till den nedersta:
_Cream agouti/Cream/White? ^^'
Eller Saffron agouti/Buff/White?
Nån färgkunnig får gärna rätta mig :p_
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Du får nog fota när de är torra ordentligt om jag ska våga säga nåt mer säkert. :)
Men det ser ut som en goldenag/white i alla fall, om den inte har lite golden också.
Den i mitten ser ut som orangeagouti/golden? Om den inte har lite vitt också.
Den sista spontant ut att ha svart basfärg och alltså vara lemonag/cream/white, men du får gärna skicka bilder när de är helt torra också. :)
Stora och fina ser de ut i alla fall. :)

så fina bebbar !
#4 ungen på sista bilden är samma som nr 3 ;)
lemon ag/cream white tror jag med, men jag ska fota henne när de är torra!
de andra är golden (bild2) & goldenag/white (bild1)
det är alltså 3 bebbar totalt, även om jag lagt in flera bilder :)
#5 tackar så mkt!

Åhh gud vilka sötnosar
Vart förälskad i Lemonagouti, cream, white ungen =) Om den nu är den färgen men de ser så ut 
Men vad har jag sagt nu som misstolkades? Jag har väl inte sagt att det var fler än tre?
Är du säker på att den är golden? Den ser orangeag/golden ut tycker jag, men det kanske är en mörk golden som var blöt på bilden. :)
Grattis! Underbara!!!

åååh vad sööta =D
här kommer 1 dagarn bilder på torra bebbar!
#8 det var den bebben jag misstolkade på, jag var säker på att hon var golden, men är inte det längre, var tvungen att kolla i dagsljus.. hon ser tickad ut i vissa vinklar.. men inte med svart utan möjligen med grå/annan ljus underfärg.. jag har iaf aldrig haft en sådan!
det närmaste jag sett var en grey/golden argente som jag hade tidigare, men han var mkt mer grå & hade röda ögon.. han blev iofs gråare med tiden, men ska inte argente ha röda ögon? så kanske är hon orangeagouti/golden :) det har jag ingen aning om hur det ser ut! lägger in ett helt gäng nya bilder nu iaf! får se om du kan få ut ngn mer av dessa bilderna..
%20020.jpg)

Vilka sötnosar :)

helt underbara! <3

Shit, va söta! Särskilt #15, #16 hon va jättesööt :)
Grattis! :) Vad söta de är. Jag gissar att unge 2 är Lemonagouti/Cream/White och unge 3 är Goldenagouti/White… Unge 1 vill jag inte gissa på, något så rött har jag aldrig sett :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag står fast vid det jag sa först. :)
Att den ser tickad ut, men inte överallt är för att den är tvåfärgad. Vissa partier är ren golden medan andra är orangeagouti.
Åh, unge nr 3 var ju för söt ;) Fast alla tre är ju för söta :p
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
vilka sötisar:D jag vågar inte försöka mig på färg, är aldeles för dålig med det.;)
#26 ok då kör vi på dina färg förslag :) ska bli spännande att se hur dessa färgerna utvecklas när de blir lite äldre.. orangeagouti är ngt som jag aldrig haft här iallafall… tack så mkt :)
och tack alla andra för era gulliga kommentarer! nu kommer ju problemet att man måste välja vem/vilka som ska få stanna härhemma.. men det skjuter jag upp ett tag till! alla får stå som standby sålänge…
29# haha i slut ändan behåller du väl allihop^^

#15 - 17 - Gud så underbar! :) <3
Orangeagouti är en jättefin, varm färg. Skulle önska att jag hade det på mina texlar.
#30 :p hade jag haft plats så *s* men tyvärr.. så blir det inte.. det blir den som är bäst lämpad att fortsätta i min avel som får stanna..
orangeagouti/golden honan får fler & fler vita strån.. spec i huvudet.. men ingen av föräldrarna är roan? … vad jag vet finns det inte heller i stammen…. vet du vad det kan bero på idipidi?
Av någon anledning är det vanligt på choklader och chokladbaserade agoutis. Det mesta av det brukar försvinna såsmåningom.

%20030.jpg)
%20028.jpg)
%20007.jpg)
%20001.jpg)
%20003.jpg)
%20012.jpg)
%20014.jpg)
%20017.jpg)