Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 916 ggr
Tindrar
0

Tänder

Är det sant att man kan klippa tänderna med en vanlig sax? Mitt äldsta marsvin har fula tänder, (hon har tappat den högra fram-tanden) och  jag måste rengöra dom då och då. Hon äter stora gurkbitar fortfarande, men nedertänderna är fina, utom att den högra är vass på den högra sidan. Vill klippa/fila bort den, men går det. Och hur gör man när man filar, åker inte självaste tandbiten in i magen och kan förstöra? Eller med saxen, åker inte tandbiten in i magen där heller? Tacksam för svar:)

MoaL
0

Använd hellre en klosax för smådjur som alltså har böjd egg från två håll. Att tandbiten far in i munnen gör ingenting, men man kan plocka bort den om den är såpass stor att man får tag i den. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

aliciia
0

ta ne vanlir tång istället ^^

Tindrar
0

Tack så mycket, har ingen klosax, men hoppas vanlig sax fungerar:)

Wiizy
0

jag tycker inte du ska exsprimentera när vi snackar om ett djur. risken finns att det inte går bra och du istället får stödmata och grejs, såå svårt att köpa en riktig klosax kan det inte vara, du behöver ändå klippa klorna? - och klorna ska man ju helst klippa med riktig klosax.

//Wizy

Tindrar
0

#4 Ska inte exprimera något O.o xD Har inte gjort något, men var mer som en fråga OM det skulle behövas någon gång.

Wiizy
0

Ehm, jo. Du har uttryckt dig så. "Har ingen klosax, men hoppas en vanlig sax duger" - tolkar iaf. jag som att du tänker testa med en sax. Dvs. exprimentera!

//Wizy

Tindrar
0

Förlåt för att jag skrev så. Men aja förklarade hur jag menade slutligen iaf, hoppas det duger:P