Valbo 24/5
Imorgon (5 maj) är sista anmälningsdag till utställningen i Valbo utanför Gävle. Glöm inte att anmäla! :)
Vilka ska dit? Själv ska jag döma petclass och ställa ut två grisar i ras. Crestade saffronhonan Bedelia som går som senior för första gången och self buffhonan Calaisa som gör utställningsdebut 2,5 mån gammal.
Jag ska bara dit och kika, och hälsa på Blondie och Helena :)

Eller Kungsgården var det visst läste jag på Ulles blogg. :)
Jag ska inte dit, för långt att åka ^^, Lycka till alla som ska dit!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vart ligger Kungsgården?
Helena

Det ligger utmed riksväg 80 en bit från Sandviken. Ca 3 mil utanför Gävle.
Hmm, men hur fungerar det med anmälningarna då? Blir det cp om man anmält till Valbo? :P
Helena
#6 De fattar nog ;)
Mvh Felicia
#6 Tänk efter, tror du det? :p Är inte du sugen på att ställa förresten?
Jag har anmält:
Idefix Ömma, tx hona senior
Idefix Ömse, tx hane senior
Malaxis Känd från TV, tx hane junior
Fia Fluff, pet hona
Haha, nej, det tror jag ju inte egentligen :P
Jag ska ju ställa, Ida :)
Blondie, Pärlan och Curry följer med, samt min egenuppfödda Chili :)
Helena
Jaha, kul! Åker ni upp du och din mamma då eller?
Mamma ska antagligen hyra en bil, och så tar vi med ett par av mina kompisar och en av dom i familjen som äger Chili :) Så det blir 9 marsvin i bilen om det går som planerat :)
Helena
Ahaa… Hade ni inte varit så många så hade ni ju kunnat åka med oss.
Äh, vi kan ju sitta på erat biltak ;)
Helena
Tydligen "bara" 7 marsvin btw^^
Helena
Alltså marsvin får man plats med ganska många, problemet är snarast människor.
Jag vet :P
Äh, fast nu får vi se, massa problem, men minst 4 marsvin kommer, och i nuläget 4-5 människor.
Helena

jag kommer nog, men utan marsvin
.
men helena , ska ni hyra en mini buss eller?
Jag kommer kanske förbi som fotograf :) Har inte blivit medlem ännu så jag kan inte ställa ut Maja :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Joho! Du kan ju ställa ut en gång som icke-medlem. Eller har du redan ställt ut en gång?
Äh, man får ju plats i en vanlig bil, två säten fram, tre bak och marsvinen i bagaget :P
Helena
#19 Det visste jag faktiskt inte att man fick göra :D Men kommer inte ställa ut för jag måste planera lite mera :P Känns allt för stressigt nu, har aldrig vart på en utställning förr så det kan vara bra att åka dit som fotograf först och se hur allt går till :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Puttar.. börjar närma sig nu. Har ni fått bekräftelsen?
Helena

Bekräftelsen kommer skickas ut idag =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

Har fått bekräftelsen nu. :) Känns som evigheter sen jag var på utställning så det ska bli jättekul. Hyffsat många som ville ställa ut för mig i pet också och det är ju roligt. :)
Yay, hoppades att den inte skulle komma senare iaf, det hade varit hemskt :P Fick den idag iaf :)
Helena

I morgon är det dax! Ses då =)
Äntligen klar med förberedelserna :P Jag kommer vara död imorgon. Lycka till allihopa :)
Helena
Hoppas nu att det går bra för er :)
Misstänker att ni är på plats vid det här laget. Lycka till!
Hanna
Hur har det nu gått för alla idag då?=P
Min texelhona blev BIS4. =) Himla schyst, speciellt eftersom att hon bara är 5,5 månad och borde ha svårt att hävda sig bland de andra långhåren. Även hennes kullbror fick cert. Min juniortexelhane fick 89p, cert och BIRjr och petten gick det kasst för. ;)
#30 Ååå så skoj, grattis!=)

Jag ställde bara två st hanar, eng crested RE golden Golden Gate Mickey Max fick 88p och cert, hans halvbror self DE golden Golden Gate Molo Mak fick bara 87 (domaren tyckte han var för stor)
#30 Grattis! :)
fler resultat? :)
Lite bilder, utvalda och miniredigerade med rekordfart. ;)

Oh, nämen där var ju jag med på flera bilder. Ser riktigt glad ut på en ju. ;p
För mig gick det bra! Lilla calaisa, 2.5 mån gammal gjorde utställningsdebut och fick 89p, cert och BIR-jr-R. Cresten Bedelia fick 88p, cert och BIR-R. Så jag är helt klart nöjd.
Dömde också petten där det var många fina djur med, himla svårt i finalen när det ändå bara var fem placeringar.
Pärlan fick hederspris för bästa skalbagge, och Chili för sötast ansikte, så det gick väl okej ändå^^
Helena
Grattis till alla fina resultaten :)
Hanna
Grattis grattis! :)
Mvh Felicia