Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 581 ggr
[findusen]
0

normal vikt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min marsvinskille Elliot är nu ganska exakt 6 månader och väger 1053g. är detta normalt eller kommer han bli jättestor? växer dom inte tills dom är 1 år ungefär? hade varit kul o veta =) (annars lär det ju visa sig så småningom =P)

Creation
0

Vissa marsvin växer fortare än andra. ;) Ser han mullig ut eller är han normalformad?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han e ju ganska stor. (inte minst fast han e ett år yngre än det näst yngsta ja har) inte tjock absolut inte. han e ett sånt marsvin me hög stor rumpa om man kan säga så? :P vissa har ju d.. andra e liksom jämnare i kroppen :P

d e den bruna plutten längst ner t.h….. (han ser väldigt liten ut på bilden.. han e större än d ljusa marsvinet)

Creation
0

Av den där bilden ser han iaf normalstor ut ;) Men det är ju svårt att bedöma över internet.

tantnett
0

Vicken läcker gosse! 6mån gammal så växer han ett tag till, men inte ser han fet ut.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[findusen]
0

jo han e tjusig =) ja d va d ja tänkte…att han växer mer.. men då blir han nog ett stort o frodit marsvin =)

Creation
0

Kanske har cuy bak i släkten? ;)

[findusen]
0

#6 det är möjligt har faktiskt ingen aning vad där e i honom då han inte kommer från oss själv (vår egen uppfödning)
men brukar inte cuyar vara svåra att ha i flock? e dom inte typ agressiva (inte agressiva så, men du förstår kanske va ja menar ? :P)
elliot e iaf väldigt snäll o ranglåg (vad ja kan märka iaf) o funkar väldigt bra me alla killarna här hemma =) (än så länge. . . )

[findusen]
0

sen undrar ja oxå, hur mkt är normalt att öka per dag typ? han väger nu, 3 dagar efter senaste vägningen(1053g) : 1068g.

Creation
0

På 26 dagar har mina småpojkar(nu 9 veckor, respektive snart 10 veckor gamla) ökat cirka 5g/dag har jag räknat ut, precis som din kille. x) Jag vet inte om en 6 månaders pojke borde öka så mkt, men mina växande småpojkar gör i alla fall det. :P Så länge han inte ser tjock ut tror jag inte du borde oroa dig. ;)

Men det finns ju vanliga marsvin som väger upp till 1500g, så han kanske bara blir en lite stor gubbe som växer klart fort? Kan du inte mejla och fråga uppfödaren hur mkt föräldrarna väger, om det är till någon hjälp? ^^

[findusen]
0

#9 ja ja vet inte alls va mina andra vägt eftersom ja nyss fått vågen :P men stannar d inte av snart får man väl börja undra iaf! :P men han e inte tjock. inte mager men inte tjock :P

vet inte var han kommer ifrån så ja kan inte fråga om föräldrarna :S

Creation
0

#10 Synd =/