Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 675 ggr
tantnett
0

Marsvinsveteranerna.

Har funderat lite över vilket el vilka av våra marsvin är dom äldsta?

Hur gamla är era "gamlingar"?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Caspia
0

Min äldsta nu levande är en hona som är sex år. Av alla marsvin jag haft blev den äldsta strax under sju år, det var en kastrerad hane.

Det har gått en serie i Marsvinsmagazinet för några år sedan (2003?) där folk fick skicka in bilder och berättelser om sina gamla marsvin.

Envishet och drömmar

Abico
0

Mitt äldsta marsvin hittils blev fem år, en stor virvel hona :)
Men Sune har nu tagit rekordet, han fyller sju år den 16 oktober i höst så nu är han väl runt 6½ år.

Hanna 

Creation
0

Öh… mina äldsta marsvin just nu är 9-10 veckor gamla x)
Men min äldsta gris, som gick bort i början av mars, blev 7 år och fyra månader. Den andra grisen blev 6 år och sju månader, hon gick bort i februari…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

CamillaS
0

hmm.. min äldsta nuvarande gris är 2 år 4 månader. :)

paronskrutten
0

Mina äldsta fyller fem :)

Helena

Mari
0

Min äldsta gris lever ännu och är inne på sitt 5 år, han fyller 5 den 9 augusti så jag hoppas att han får uppleva sin födelsedag ännu en gång :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Stormviskaren
0

min äldsta just nu är 6 år gammal. Vit alpaca tant med en golden fläck vid ögat.

tantnett
0

Härligt 3 st på väg mot 7 år.

Finns det flera el har vi någon som fyllt 7år?

Hoppas innerligt att alla grisarna får förmånen att uppleva dessa aktningsvärda åldrarna.

tantnett
0

7år och 4mån blev #3 lilla gris. Den äldsta hittills!

idipidi
0

Min äldsta blev sju år och tre månader. Sen har jag haft ett antal som blev över sex år. Just nu har jag ingen riktig gamling utan äldst är ena skinnyn som fyller fem om några månader.

Chippers
0

Vårt äldsta marsvin (och första) här hemma är fem år, men hon blir sex år nu i juli/augusti! Hon är väldigt pigg och matglad fortfarande, man skulle kunna tro att hon inte är mer än 2-3 år ibland :) Hoppas på att hon kommer finnas hos oss länge till!

Creation
0

Maja leder ;P En pigg gamling ända in i slutet :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

marsv1n
0

Min äldsta är strax över ett år xP

FeliciaS
0

Min äldsta gullegris är kastrerade hanen Cavatinas Calypso, kallas Calle, som är född 21 oktober 2003 :) Alltså är han 4,5 år. Det äldsta marsvinet jag hittills har haft ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Linny
0

Mitt älsta marsvin heter Lotta, hon blev 6 år i mars :)