Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 766 ggr
ParaKiss
0

Mina burar =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så hära bor mina små djur…

Dvs. ltie bilder på burarna.

Här är ena buren för mina marsvins pojkar just nu…

ParaKiss
0

en till bild. då stegen är utanför…

ParaKiss
0

Bild på kaninens bur =)

ParaKiss
0

Har just nu bara två marsvin. men är så sugen på en liten pojke. men men det får va. ska ju starta ett djurhem så bättre o göra plats för dem. plus att det blir en massa jobb där ^^

Skrotan
0

vad fint dom bor:)

och en stor Eloge till dig ang djurhemmet:)

ParaKiss
0

hehe tack =)

Currymarsvin
0

Fint, vad är det för grejs de har att leka med i kartongen? Är det papper, äter de inte det? Mina grisar älskar att äta papper. Hur stor är buren och hur har du gjort stegen till dem?

ParaKiss
0

#6 Många frågor blir det :P

Storleken på burarna vet jag inte. Men de duger som övernattnings burar ^^ Men över 100 allafall och ena är över 120 osv.

Papper, äter väll lite. men de tycker om att leka i det och hålla på =)

stegen tog jag ifrån kattställningen som jag inte fick dit ^^ så jag bara satte in den.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Currymarsvin
0

#7 Haha, såg själv att det var många frågor :) Men tack för svaren! Den där gröna buren ser exakt likadan ut som min och den är 1m, för liten för mina grisar som går ute på golvet dygnet runt. Men som övernattning funkar det!

Spännande med omplaceringshem. Var ska du ha det? (stad)

ParaKiss
0

Japp. övernattning funkar det =) självklart ju större desto bättre. Men de har typ en lgh på ca 67 kvm att springa på + en balkong. Så de borde nog klara sig =) Brukar ha de instängd när jag inte är hemma eller när jag sover. De är ändå mest inne i buren fast jag öppnar den ^^ ibland så "slänger" jag ut dem ut buren till golvet. men hoppar in ganska snabbt igen. Efter en liten runda på golvet. Så de trivs ju bra i buren. Eller ja, de känner väll säkerhet där =). Och ibland så får de ha en hage utanför buren när de inte får gå i hela lgh =) äh. de klarar sig fint fint ^^ Men visst, skulle inte tacka nej om någon till skänka mig en stor bur ;) Men kommer under sommaren bygga något burskåp eller nåt som blir rätt så stort. så får se då ^^ Eller om man flyttar ut på landet under sommaren så ska de få en betesbur att vara i =)

Vi ska ha det första mötet idag. Så djurhemmet blir i Bollnäs. Om vi inte kör på och får igång mitt gammla omplaceringshem (Lilla skagan) igen som ligger i Söderhamn.  Får se va de andra säger =)

Mina grisar…..

Först ut Curre som är ett blandras marsvin. Har sheltie och lunka i sig, mm. Och Curre är en hane =) (nyklippt och nybadad på bilden)

ParaKiss
0

Och den andra marsvinet är Benedikt som är en lunkarya peruan hane. Också nyklippt och nybadad ^^

FeliciaS
0

Så fint ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Skrotan
0

så söta grisar:)