Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1623 ggr
CamillaS
0

Utställningsplattor

Vill se bilder på era utställningsplattor.
Kan vara bra inspiration till andra också.
Berätta också måtten på den Hög och stor. :)

Wiizy
0

har faktiskt ingen! xD

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på en av mina plattor, dock med en Wilma på ^^
Den är 30 x 20 cm och ett par centimeter hög. Klädd i blå handduk som vi häftat fast.

Hanna 

Wiizy
0

#2 - Fin platta. ^^

[starlights]
0

Mina plattor som jag använder till vuxna marsvin är 30 x 30cm och 2cm höga. (På bilden)

Sen har jag även mindre palattor 20 x 30cm och 4cm höga, som jag använder till unga marsvin.

Överdragen köpte jag på NM:et förra året och de är gjorda av krossat plysch.

FeliciaS
0

Min platta är rätt stor, fick den av några kompisar när jag hälsade på. De hade gjort den själva :) Den är 40*30*10 cm (längd*bredd*höjd).. (bild kommer)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

*putt*

MikaTela
0

Vill gärna se fler plattor. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

CamillaS
0

Jag med ;)

Abico
0

Jag väntar faktiskt på special sydda överdrag åt några av mina grisar. En kompis till min mamma ska sy dom :) Tyvärr har dom blivit försenade pga. symaskinskrångel - men jag lovar att lägga upp bilder då dom kommer ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#9 Så skoj! :)

Mvh Felicia

MonaF
0

nej jag har ingen platta mitt marsvin bor i en bur

Abico
0

#11 - Fast plattorna är ju för utställningar. Jag är ganska säker på att det flesta marsvinen härinne bor i bur dom också.

Hanna 

FeliciaS
0

#12 Haha :)

Mvh Felicia

Mossedal
0

Hur tränar ni era marsivn att stanna på plattan… mina är så nyfikna att de skulle sprina utställningen runt på 2 blankt. Får man limma fast marsvinen? ;-)))))

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

CamillaS
0

Jag har inte tränat nåt, men mina stod stilla endå, när det var dags ^^,

Creation
0

#14 :o Skulle också vilja veta hur man tränar marsvin till sånt ;) Vissa grisar tränas ju från att de är några veckor, av uppfödare(t.ex).

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

MikaTela
0

Jag vill också veta. Kommer träna iaf mitt nya marsvin. :)

Stormviskaren
0

mina tränar jag redan som små. jag sätter de på plattan och om de står stilla beröms de. Sen ställer jag upp dom. och berömmer. Beröm är viktigt. Mina djur är ganska duktiga på det. men det är inte så viktigt att de med kort hår står stilla länge. Men långjåren som ställs i ras måste stå still.

FeliciaS
0

#14 Mina marsvinsitter still på plattan på utställningarna, men är nyfikna på domarna och vill sträcka sig över. Jag sätter upp de på plattan, är de alltför ivriga kan man sätta handen för åt de hållet de vill hoppa ner. Beröm när de står stilla, hoppar de ner så är det bara att sätta upp dem igen utan att tänka på det och framförallt inte skälla på dem. Beröm bra beteende, ignorera dåligt beteende - det är min stategi.

Mvh Felicia

Fiona
0

Min platta gjorde syrran i träslöjden. Den har måttena som ett a4-papper och står på träklossar (en i varje hörn) så den är ca 5 cm hög. Som underlag har jag ett tyg som är lite burrigt, Kålan älskar dt och domarna sa att dt va fräckt D) (Y)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Wiizy
0

#20 - haha kålan kissade på plattan. ;P

MikaTela
0

Hur är en "bra" platta?

Vilket tyg är bäst? Ska man kanske ha lite stoppning, tyg över det som man häftar fast och sen ha ett snyggt tygöverdrag på det?

Vilken höjd är bäst på plattan?

Vad är dom allra bästa måtten?

Bästa färgen på tyget? Vad för färger framhäver marsvinens färger och kontraster bäst? "platt" tyg eller "hårigt" tyg, håriga är nog mysigast men kanske svårare för en domare att döma när marsvinet står på?

Jag kommer främst ställa ut abbessinier i rasklass och sen djuraffärsgrisar i PET eventuellt.

Abico
0

#14 - Greta och Donken står stilla automatiskt när plattan kommer fram - hyfsat iaf. Vincent behöver däremot en del träning innan nästa utställning - han vägrade lämna min famn och ställa sig på plattan utan kickade iväg den rakt in i domarens arm ^^'

Hanna 

FeliciaS
0

#22 En bra platta är inte för stor, inte för liten - 30*20 cm är lagom till normalstora marsvin. Har man stora grisar eller ska visa långhår med all tjusig päls är 40*30 lagom. Höjden tycker jag ska vara ca 8 cm (inte under 5 cm och inte över 10 cm). Stoppning är ju jättebra, och sedan ett fint tyg över, jag har mönstrat sammetsimitation typ ;) Ganska platt men fint. Marsvinen är ju där några minuter, inte måste de anpassas efter mysighet :)
Färgen spelar ingen roll, men inte en allt för stark/lysande färg enligt mig, typ grön, blå, grå…

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Curry rymde in i Idipidis hår från plattan, mycket mysigare att gosa än att stå på en platta tyckte dom :P

Helena

FeliciaS
0

#25 Haha :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

fina plattor alla har ;P

[jejjas]
0

våra plattor är 30 x 30 och 3cm höga, välfigt bra hemmagjorda =)

CamillaS
0

*putt*

Skrotan
0

28# har du någon bild?:)

paronskrutten
0

Med Blondie och handduk på, och Sophie i bakgrunden.

Jag vet inte måtten på den.. men den har en bit sittunderlag och sen är det en bit pålimmat blått sammet på, sen lägger jag på en handduk. Då är det mjukt och dom halkar inte, handduken ligger still pga sammet:et också.

Helena

Abico
0

#30 - http://www.smugmug.com/gallery/4825487_JZngA#287089822_ZSyt9 På bild 8 och 9 kan du se skymtar av plattan :)

Hanna 

FeliciaS
0

#32 Av min ja, inte av Jejjas ^^,

Mvh Felicia