Melwin väger 1001g han är ca 1 ½ år
Elvis väger ca 500-600gr han är ca 5månader ( tror ja
)

Kålan väger mellan 900-9100 .. :P Hon är 3 år. Vet inte vad normal vikten på marsvins honor som är 3 år ligger på ?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
2# har du bara ett marsvin??!

Hon bor tsm med min lillasysters marsvin ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Humm, jag väger inte mina :P
Sune, hane, 6 år - 1105g
Wilma, hona, 4 år - 1056g
Greta, hona, 10,5 mån - 747g
El Dorado, hane, 5 mån - 654g
Vincent, hane, 2 mån - 443g
Småkillarna växer så det knakar, snart går dom om lilla Greta.
Hanna
#6 Donkens "konkurrent" väger lite mer;) Hon väger hela 990g!
Olga, hona, 4 år - ca 1300g
Katie, hona, 3,5 år - ca 1100g
Jack, hane, 1,5 år - ca 1300g
Naomi, hona, 7 mån - 1170g (förmodligen dräktig i 3:e veckan)
Liza, hona, 5 mån - 990g
#7 - Haha ;P Vilken liten skit han är *S* Och jag som tycker att han blivit riktigt rejäl, där fick jag ^^'
Hanna

- Triton ca 2år 2 kg
- Mäta 6 mån 1450g
- Evita 1,5 år 1500g
- Lillen 5 veckor och 531g
- Niki 2år och 600g
- Manhattan 4 år 1200g och lite fet (världens matvrak)
- Frans 1 år och 850g
De enda som är vanligt marsvin är Niki, Manhattan och Frans (Niki är pytteliten).
Jag har ju fler marvsin oxå men det här var lite genomsnitt, Bilden är på Triton när han var 5 månader
Ådi född 25/1-06 och väger 1218 gram

hum, var ju och vägde dem idag.. men minns knappt vad dem sa att dem vägde:P
Men tror det var:
Elvis: 764 g
Disel: 733 g

Thea och Cazzy är ca 8 månader gamla och väger ungefär 1000 gram båda två ;P
- Calypso, liten Coronethane 4 år - ca 850g (normalvikt)
- Bindi, stor abbyhona 3,5 år - ca 1100g (normalvikt)
- Sera, normalstor Sheltiehona 4 år - ca 950g (normalvikt, men mager nu - stor mage, hon har varit/är sjuk)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Oj, är Thea och Cazzy lite feta eller xD
#15 Det beror väl på hur stora de är… Men det behöver de absolut inte vara :)
Mvh Felicia

Ta inte illa upp för det är inte så jag menar - men 2 KILO?!?!
Är det ett marsvin?? Upps, där ser man så novis man är i branschen - trodde "normalvikt" låg runt kilot…

# 17. Oroa dig inte, det är cuy!
Envishet och drömmar

Curry som är ett stort virvelmarsvin, ca 4-5 år väger 1211g
Kummin som är en teddykorsning, 2½ månad väger 524g
Senaste vägningen var den 5/6 och då vägde grisarna följande:
Sune, nonself - semilånghår, 79,5 månader - 1086g
Wilma, nonself, 53,5 månader - 914g
Greta, teddyssinier, 15,5 månader - 892g
Donken, teddy, 10 månader - 788gVincent, rex, 7,5 månader - 911g
Hanna

#21 Vad störigt att du skriver i månader! Tar jättelång tid att räkna ut ju! :)
#22 - Haha ;P
Men Sune är 7 år den 16 oktober
Wilma fyller 5 år den 21 december
Greta fyller 2 år den 11 februari
El Dorado fyller 1 år den 23 juli
Vincent fyller 1 år den 16 oktober
Bättre så? ^^
Hanna

Trixie runt 900g typ och Trolla runt 800g. Trixie=4år i år Trolla=2år i år:)
Vägde grisarna idag. :) De verkar inte alls mulliga, så jag antar att de är ganska stora för sin ålder. ;P
Vikten är följande:
Cinnober, 2,5 mån: 534g
Dianthus, 2,5 mån: 504g
Det är lite läskigt O.o Varje gång jag väger dem har de alltid 30g mellanrum i vikt!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Lakelandhonan Tyra på 11½ månader vägeer 950 g
Elvira är född i början av oktober 07 och väger runt 800 gram. Esther född i mars nån gång väger cirka 400 gram.
#25 Nu har jag vägt syskonen också.
Cubic Zirconia: 600g
Digitalis: 521g
Daphne: 515g
De är nog ganska normala allihop. Eller ja, Cubic är nog ganska stor.
Ett marsvin är som växer så det knakar är Kändis. Han är 4 månader och en vecka och väger 900g. 

#23 Hihi, tack!
#27 Oj, tror du han kommer växa mycket mer? :)
Helena
#29 Ja, men det hoppas jag, annars blir det en liten hane av honom. Men lika fort kommer han förhoppningsvis inte växa framöver. ;)
Ömse är 6 månader och väger 1010g. Han borde också växa lite till.
Hur är det med föräldrarna, har dom haft lite samma tillväxtssätt?
Helena
Winni väger 895 gram ;)
#31 Jag vet inte, tyvärr. Kändis är ju inte min uppfödning.
Jag tycker att det varierar stort hur de växer. Vissa växer nästan allt de första sex månaderna medan andra inte växer till sig så att de känns vuxna i kroppen förrän de är uppemot 1,5 år.
Långhår önskar man gärna att de är hyfsat snabbutvecklade, de ställs ju bara ut under så kort tid som unga. Men det är inte alltid de gör som man vill. ;)
Ömses syster, Ömma, väger bara 840g, men hon kunde faktiskt få ha lite mer hull. Hon är betydligt kinkigare med maten än vad han är.
Deras pappa är inte himla stor och växte väl ganska normalt tror jag. Deras mamma däremot är en riktigt stor hona som också växte fort och var extremt välutvecklad redan vid 5-6 månaders ålder.
Rent allmänt tycker jag att hanar är att räknas som små om de som vuxna, i bra hull ligger under 1000g. Honor är ofta lite mindre. Men ja, mitt största marsvin är en hona. :)
#27 Ojojoj, vad stor Kändis var för sin ålder! ;) Cubic var rätt rejäl också. (Jämfört med andra marsvin häromkring på iFokus, och de två töserna jag haft) =/ Jag har för mig att Maja och Emma vägde ett kilo först vid närmare 10 månaders ålder, vilket är en anledning till att jag blir väldigt förvånad över hur snabbt dessa killar växer.
Men det varierar väl ganska mycket beroende på släkt och arv då.
Vet du hur fort föräldrarna växte(de var väl lånade?) och/eller hur mycket de vägde nu som vuxna? Skulle vilja veta vilken storlek mina grabbar kan tänkas bli. :P
Dianthus var tydligen minstingen ;) Visserligen syns det att han är lite mindre än Cinnober, men minst av båda kullarna trodde jag inte.
Har Celestine flyttat nu, förresten? (Med tanke på att hon inte räknades med i vägningen antar jag det ;P)
Alltså jag är inte direkt känd för att ha stora marsvin, nästan tvärt om. :p Jämför med många selfar eller rexar t.ex. de är betydligt större.
Jag har inga viktuppgifter på dem, men Nelumbo (pappa till D-kullen) är ganska liten, tror inte han når upp till ett kilo faktiskt och han växte ganska långsamt. Men det kan ha att göra med att han var handmatad också. Lamborghini (mamma till D-kullen) är också en ganska liten hona, runt 800g kanske? Kanske lite mer i riktigt bra hull.
Men det är så olika linjer på dem. Linjekorsningar kan ibland bli betydligt större än sina föräldrar.
Jadde (pappa till C-kullen och f.ö. farfar till Ö-kullen) väger strax över kilot. Kanske skulle han komma strax över 1100 om han var i riktigt bra hull. Pearl (mamma till C-kullen) är större än Ghini, gissar att hon också väger runt kilot.
#34 Celestine har flyttat till Light's uppfödning och idag kommer det en tjej och ska titta på de båda D-honorna också.

Oj vad dina väger mkt…
Mitt ena som är 5 år väger 980 g och mitt andra som är 3,5 väger lite över 880.
Bindi väger 1180 g, Sira 998g (hon har gått upp jättemycket sedan hon kom i april!) och Calypso ca 800g bara…
Mvh Felicia
#37 Hennes marsvin är av den speciella rasen cuy, och sådana marsvin blir mycket större än vanliga. :) Som hon skrev, är bara tre av marsvinen hon räknade upp inte cuy.