Baytril dosering
Vad är det för dosering som gäller för flytande baytril?
Visst är Baytril bättre än Bactrim när det gäller varbölder?
Och vågar man ge en 7 veckorunge på ca 350g Baytril?
Hur länge håller flytande Baytril?
Jag kan ingen dosering, men däremot vet jag att Baytril kan störa utvecklingingen (var det skelettet tro?) och därför inte ska ges till växande djur eller dräktiga honor.
Är det verkligen en böld om behöver antibiotika?
Om jag vore du skulle jag ringa Sanna på Marhagen. Hon är så snäll och brukar ge råd via telefon.
Okej det var det jag misstänkte, att man inte bör ge det till ungar.
Bölden beter sej konstigt tycker jag (är dock inte haft många djur med bölder) jag kan inte se några skador utanpå kinden där den sitter och har har kollat i munnen så gott det går. Jag var elak och stack hål i bölden och kunde då bekräfta att det var en varböld, men dock så vad det även en hel del hård vävnad. Men iaf, nu när jag kollade på henne igen så såg jag att ena överläppen svullnat också så tänkte att man kanske var tvungen att göra nått mer åt saken.
Okej ska ta och ringa henne och se vad hon säger.
Man ska aldrig ge antibiotika om inte en veterinär har ordinerat det! Det är en receptbelagd medicin! Jag tycker att du ska åka till en veterinär med marsvinet så fort som möjligt!
#3 Jag är fullt medveten om att man inte ska syssla med saker man inte har nån koll på, därför jag frågar. Andra uppfödare kan har mer erfarenhet av dessa saker så därför ville jag höra ifall det var en sak man kunde ordna själv utan att utsätta ett litet marsvin för "onödiga" veterinärbesök.