Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 990 ggr
FeliciaS
0

OT - Drömyrke?

Vad är ditt drömyrke, vad vill du bli? Om du redan är utbildad/jobbar kan du säga vad du ville bli när du var yngre :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Helst av allt vill jag bli Monty Roberts… ^^, haha
Nej, men fotograf och någon form av djurräddare :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

Fotograf och djurskötare. vill egentligen ha en egen djuraffär men kom på det att jag gillar att resa och man är väldigt fast om man äger ett företag.

paronskrutten
0

Playboy-modell ;)

Nej men, nåt nice, typ egen djuraffär eller nåt ;P

Helena

Hatasallad
0

Hm, provsova i sängar xD

Svinskötare tror jag…

elinpelin96
0

Jag vill bli veterinär :) eller en sån som hjälper till på hundhem ni vet sånna som får gå ut med hundarna osv jag kommer inte ihåg vad det heter xP

Abico
0

Jag vill bli elefantskötare - super häftigt ^^
Undra vilken linje man ska välja på gymnasiet då…

Hanna 

paronskrutten
0

Var snäll mot elefanten, annars trampar den ner dig ;P

Helena

Bella-R
0

Jag har som mål att bli polis, kriminalare. Får se i framtiden om det blir så, detta e iaf vad jag brinner för just nu. ;)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Abico
0

#7 - Men har du inte sett elefanskötarna på tv? Dom har grym koll på elefanten - det är bara i Thailand eller vart det nu var som elefanter trampar ner folk. I sverige har vi nog inte med elefanter i lika många cermonier och grejer ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#9 Hör väl inte riktigt hit, men det var en person som föreläste som berättade följande fakta. Elefanterna är sååå otroligt snälla i Thailand, de sitter fast med tunna rep och sjävla är dem minst sagt enorma. Alltså, de kan komma loss hur lätt som helst men försöker inte ens… När de är så sitter de fast med hårda järnkedjor som gör ont varje gång de försöker rymma, så man förstår varför >.<

Mvh Felicia

CamillaS
0

#10 usch >_<

paronskrutten
0

Finns hemska filmer om djurplågeri på youtube, där var det en elefant som trampade ner sin "tämjare", elefanten fick nog. Jag klarar knappt av att se på såna filmer, jag gråter och blir deppig, men det är bra att påminna sig själv ibland tror jag.

Helena

FeliciaS
0

#12 Usch, de vill inte jag kolla på… Men visst, det är absolut bra att påminna sig själv om hur världen faktiskt ser ut.

Mvh Felicia

Emelie-E
0

Jag vill helst jobba med djur.. Katter allra helst=) Funderar på att starta ett eget katthem eller liknande senare i livet.
Annars vill jag jobba med barn:P

Abico
0

#10 - Usch :( Stackars elefanter.

Hanna 

Creation
0

Jag ska bli veterinär ;) *beslutsam*

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#16 Det ville jag med bli, men jag skulle aldrig klara av att avliva. Typ bryta ihop varje gång… ;) Vägra dissikera djur i utbildningen också. Sedan så gillar jag inte det med att vissa veterinärer (antar att det är de som är okunniga) bara ger lite antibiotika när dem inte vet vad felet är..

Mvh Felicia

Creation
0

#17 Själv är jag lite osäker på om jag kommer klara av att dissikera i utbildningen också. *s* Det är inte det att det är läskigt eller så, det är bara att operationerna inte räddar djuren precis. ;( Jag kan operera om jag vet att det är för en bra sak, men om det t.ex. är på en död groda som endast fötts upp för att jag ska kunna dissikera den känns ju inte alls bra. :(
Jag får fundera lite på hur jag ska göra egentligen… jag vill ju verkligen bli veterinär, men vägen dit kanske är lite för jobbig.

Som veterinär tänker jag vara ärlig och inte gissa mig fram. ;) Det kan ju förstöra för djuret! Sen skulle jag nog vilja höra en anledning till varför vissa djur avlivas, så att inte några avlivas när de kunnat räddas eller tom. var friska(då skulle jag bli helt förtvivlad om jag var tvungen att avliva djuret). Om jag är tillåten att fråga ens. ;/

Något med djur ska jag i alla fall arbeta som, utan tvekan!

aliciia
0

fotograf eller "konditori människa" XD

Creation
0

#19 Konditorist? Oskyldig

aliciia
0

#20 jaop, så heter dt X)

FeliciaS
0

#18 Jaa, samma här ;)

Mvh Felicia