Månadens marsvin - Juni
Då var det dags för Månadens marsvin igen! Denna månaden vill vi se många bidrag, alla medlemmar är välkomna - barn som vuxna! :)
Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlingsannordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus. Tävlingsannordnaren får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och avgör tävlingen.
-> Regler:
Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.
Det får endast finnas 1 marsvin på bilden (det marsvinet som är med och tävlar).
Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.
Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)
Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året).
-> **Övrig information:
-** Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.
- Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. Månadens marsvin april koras i slutet av april osv.
- I slutet av året skrivs en artikel om alla vinnande marsvin.
- I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.
-> Föregående vinnare: (får inte ställa upp yttligare under året):
Februari - Tweeny, ägare CamillaS
Mars - Kozzan, ägare PixelMollan
April - Cavatina's Buena Sera, ägare Xtanlover
Maj - Greta, ägare Luneas
Så välkomna med era bidrag och stort lycka till!_
(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 23 juni)_
//Medarbetarna & värden på Marsvin.ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bidrag nr 2
Det här är My .. mitt egna lilla charmtroll .. älskar att bli klappad och föör att visa det ger hon en massa små pussar på munnen :) Hon älskar att få vara ute och äta maskrosor :) Och så älskar hon förstås sin burkompis Vanezza :)

Satt och gick igenom gamla bilder på killarna och var tvungen att visa dem :)
**Bidrag nr 3
**
Först ut är Enzo. Här är han nog bara någon månad och fullt upptagen med sin nötpinne :)

--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

**Bidrag nr 4
**Detta är *Douglas*. Han leker tittut med matte och är än idag lika busig som han var då. Denna bild är tagen när Douglas var ungefär 2 månader.

--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Bidrag nr 11
här är mitt nyfikna marsvin Mulle ute i vårat nyinflyttade hus trädgård. Han äälskar att upptäcka nya saker och springer runt så fort som hans trumpinns ben bär honom! ;) jag tog tillfället i akt när vi var ute senast och tog med mig kameran och då stod han och posade sött!! mulle är tre år gammal.

**Bidrag nr 12
**
Alma blir mitt bidrag denna månaden. Med sina stora mörka ögon och modiga sinne är hon perfekt modell för mig. Jag älskar verkligen henne för sin fina peronlighet och spräckliga färg. Mer kan man omöjligtvis begära av ett marsvin. _I min utställning blir hon BIS!

_

Passar på att putta upp tråden, nu är det knappt 10 dagar kvar! :) Tänkt på att ni får ha med 2 marsvin om ni har mer än ett hemma ^^,
Mvh Felicia

**Bidrag nr 16
**
Det här är Cazzy i himlen :P. Hon är ca 13 månader gammal. Cazzys syrra heter Thea. Cazzy älskar att springa runt på golvet och leka. Cazzy gillar det mesta som går att äta ;). (P.S Kartongerna (Som är tomma) har vi fått av kompisar som har marsvin eller kaniner eftersom min syrra samlar på såndana paketer xD D.S)

oooh vad fina alla är :D Puss var klockren :D

putt
6 dagar kvar! ;)
Mvh Felicia

Bidrag nr 17
Bidrar med en bild på min yngsta utställningsförmåga Luneas Calaisa. En mycket söt, snäll och försiktig dam som är sin mamma Leonora upp i dagen på många sätt. Samma trevliga, lugna sätt och samma söta tryne. :) Jag hoppas och tror att vi kommer att åka på många roliga utställningar tillsammans framöver.

Bidrag nr 18
Gulligaste Lotta ska jag bidra mee :) Hon är ca 4 år. Hon är väldigt tam, kelig o goo och inte alls rädd när en hand kommer ner i buren. Hon har så vitt jag vet fått en kull (kanske fler). Detta är hennes tredje hem och hon har varit min i endast 2 veckor :O. Jag har också en av hennes ungar, Abby, hemma i samma bur. Älskar dig Lottizen (L)
**Bidrag nr 19
**
Kladdpellen Cinnober har smutsat ner sig igen. :P Alldeles gräslig haka och så har han tovat ner "skägget" också. Lilla, rara tok! Nu blir det visst till att bada igen.
"Vad har jag gjort?"
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

**
Bidrag 21
**
Ludde är min busiga lilla kille, som inte gärna sitter still när man ska ta kort på honom, då springer han omkring eller tittar åt nåt annat håll. ;)
Han älskar gurka, men skulle nog inte vinna i en gurk ätartävling. ;)
Han har sin egen personlighet, älskar när man kliar honom i cresten och i nacken, då lägger han sig på sidan och njuter.
Vi hade inte så bra kontakt från början när han kom till mig, men nu har han blivit mycket mysigare och trevligare. :)
På bilden tittar han uppfodrande på den lilla gurkbiten. Han vet att han snart ska få tugga på den. ;)
Låser denna tråd, röstningen börjar snart. :)