Imorgon åker han
I morgon åker min älskade pojk iväg ner till Västeråstrakten till min kompis, han ska få sällskap av en liten tjej ^^
Kompisen ska låna honom så att hon kan få ungar av sin hona, jag hoppas att det blir något så att min Tabasco kan leva vidare i små marsvinsungar ^^ Alltid kul att släkten kan leva vidare då jag haft hans mamma och min kompis var uppfödare till henne, alla har varit trevliga marsvin :)
Jag tror att han kommer tycka att det är kalas att få bli avelshanne ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad skoj! Hoppas allt går bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Det hoppas jag med ^^ Och att det blir lite småbäbisar :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad är han resp. honan för ras?
Mvh Felicia
#3 Honan är lakeland och Tabasco är korsning mellan mycket :) hans mamma var rex/nonself och pappan var en virvelkorsning. Han själv är nonself, white/goldenaugouti.
Det är bara meningen att det ska bli sällskapsungar eftersom min kompis inte har hunnit leta reda på en skinnyhane (hon vill ha skinny och lakelandungar senare) så tabasco får rycka in så hon inte blir för gammal för första kullen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Okej ;)
Mvh Felicia
ska du behålla en unge sj om d blir nån söt pojke? :)
#6 Vi får se, någon pojke kommer det ej bli då jag ska dra ner på dem, därav varför jag ej skaffat sällskap till Tabasco när hans broder dog. Han står bredvid mina 3 honor så han verkar inte må nå dåligt av det heller ;) Tror inte att han skulle uppskatta en ny kompis heller då han var rätt hård på sin bror emellanåt.
Blir det någon söt tjej så kanske jag tar en sådan ;) Men vi får se, har egentligen inte plats för fler grisar ;P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#7 hehe men en avkomma e alltid kul ju :) vill ta en kull på min phille men just nu går d hyffsat bra me dom andra killarna o han så d e ju dumt o göra d nu! men en bebis efter honom hade ja gärna velat ha :)
#8 Ja klart vill jag ha en bäbis ^^ har ju fött upp honom själv och min kompis som lånar honom födde upp hans mamma, så det vore jättekul om släktet fick leva vidare som det förhoppningsvis kommer göra nu om det blir nå ungar vill säga :)
Vill verkligen ha en unge efter honom och jag kan säkert få plats någonstans, har bara inte råd att köpa en till bur just nu :/ Och så klart så måste det ju bli en hona då också ;) Det kanske bara blir hanar ju :O
Det kommer bli för trångt i min bur med honor om det ska vara 4st som ska samsas i en bur på 101x53cm :/ Tycker det är trångt nog för 3st i den.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#) du kan ju alltid köpa ikeabackar ;) billigt o bra! :) har 4 hanar i 140x70.. d e rätt lagom…….. men hanar e ju oxå hanar^^
blir d bara hanar får du ju para honom igen! :)
#10 Ja det kan jag ju :) men måste ju ha nån slags hylla att ha dem i, precis ;) då får han sällskapa med någon annan hona :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ne men sånna under-sängen-backar! :) dom e ganska stora o man kan sätta ihop dom om man kapar kanten på ena sidan (såg nån här inne som gjort d) =)=)=)
men som sagt d går ju alltid fler tåg =)
#12 Hmm var det sån låda du menar :) kan nog inte ha sån ändå då jag har lite med golvyta på mitt rum just nu och det vore skönt att ha dem uppe från golvet då jag har en del katter.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ah ok :S har sj en bur som går att ha under sängen vilket e skitbra när d kommer folk eftersom vi bor i en etta :) men har man katt e d ju ett annat läge :S
#14 skjuter du in marsvinen under sängen? :D Vad lämpligt!
Jag ska nog bygga ett sånthär burskåp om jag hittar lämpligt material :) Iallafall att ha ute i stallet så de kan vara där ute på sommaren när de inte går ute på bete under dagen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#14 Men du har väl inte marsvinen under sängen…!?
Mvh Felicia
#16 De kanske bara är där när det kommer folk som hon skrev :) Blir ju trångt i en etta :)
Igårkväll kom han iallafall fram till sin nya tjej, hon var inte alls sugen på att få träffa honom så de hade jagat varandra ett bra tag tills hon senarep å kvällen sa till honom på skarpen så nu idag vågar han knappt gå fram till henne.
Spännande att se om det blir nått av detta nu :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#17 Oj, okej… Men hur introducerades dem till varandra då? Bara sattes ihop i hennes bur (revir)?
Mvh Felicia
#18 Nä de fick träffas utanför på golvet först, hon är ett väldigt kaxigt marsvin och ja vet att ägaren inte hastade något utan satte in dem i buren när de verkade ha det bra.
Fast som sagt så blev det ju lite cirkus i buren :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
19# hehe hon spelar svår flörtad;)
#19 Jo, det brukar ju bli det. Speciellt om buren då är ett revir för något av marsvinen ;)
Mvh Felicia
#21 Jo jag vet, har ju satt ihop många marsvin genom åren :) Även min kompis så hon var ju beredd på att det skulle bli livat.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
har det hänt nått:)
Jadå mycket har hänt :) Vi tror att honan blivit parad då de gått ihop i 2 veckor eller om det är 3. Nu i lördags fick Tabasco flytta till en egen bur då min kompis kastrerade hane som brukar gå med honan blev så deppig av att vara ensam så han slutade att äta.
Hon satte ihop sina marsvin igen och hanen sken upp och började äta igen :) Så om hon fortfarande brunstar i slutet av månaden så ska hon släppa ihop min hane med honan igen annars så kommer Tabasco få komma hem igen :) Så hoppas vi på att det blivit nå under tiden han vart där.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
24# så spännande!:)