Bebisar! :D
Vad roligt! :) Det är blandraser eller (ser ut så)? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 ja det är blandras, men inte mindre värda för det ;)

Åh vad roligt :)
Grattis..
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#3 Tack :'D
#2 Nej, herregud, absolut inte! :) Jag bara undrade ^^,
Mvh Felicia
#5 Jo jag förstod det :D Man blir ALLTID lika överlycklig när djuren får bebisar :'D
Vad roligt! ^^ Söta.
Men skulle inte du sälja dina marsvin(föräldrarna)? Är det efter att bebbarna blivit sålda, eller?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag ska isåfall sälja dom efteråt. Har dock vääldigt svårt att skilja mej från dessa som är föräldrarna nu.. sabina o kozzan.. men loppan och melissa är sålda och flyttar i helgen.. sorgligt men dom kommer få det bra! :)
Åhhhh avis nu….vill att mina föds snart!
Grattis till jättefina bebbar!
#9 Tack :D
åhhhhhh….
Gisses vad söta! :) Speciellt virveln! <3
Mvh Felicia
vilka sötnosar:) Var du med under födelsen?

Ska hanarna kastreras eller ska en fertil hane fortsätta gå ihop med vars en fertil hona eller ska de få vars en kompis av samma kön?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#16 Nej jag missade tyvärr födseln :( Hon födde vid 22 på kvällen.
#17 Hanarna? Den ena hanen är såld samt andra honan så dom åker idag.
Mamman o Pappan går inte tillsammans nu.

**Ja, hanarna, de vuxna hanarna syftae jag på.
Säljer du den ena honon och den ena hanen tillsammans för att de ska bo ihop eller är/ska han kastreras?
**SMF 237 Sweet Dream's
#19 är du intresserad av någon så är det bara att pm:a
Åå gud vad roligt
så söta
Grattis till dom söta bebbarna. Lycka till med dom! :)
16# synd.
#23 Svarar du på din egen fråga!? ;)
Mvh Felicia

**Nej, är verkligen inte intresserad av dem.
Är bara orolig över att de kommer att bo tillsammans i fortsättningen………………
**SMF 237 Sweet Dream's
Vilka sötnosar! Grattis
#25 Skickar ett pm till dig nu.
#25 #27 ?
Mvh Felicia
vadå?
#29 Om du menar mitt inlägg, jag bara undrar om det var så att ni "tjaffsade" eller så? Jag kanske tolkar inläggen fel, men det verkar som om era kommentarer är mindre gladlynta? ^^, Ex. Nej, är verkligen inte intresserad… Men jag missuppfattade säkert =P
Mvh Felicia
#30 jag håller med dej om att det inte lät speciellt roligt och blev väldigt sårad över det. Därför skickade jag ett pm som jag inte fått svar på trots att det är läst.
#31 Kan ju vara så att man har andra saker man måste göra under dagen, än att sitta framför datorn. Ex. handla, rasta hunden, äta m.m. ;)
Vilket gör att man kanske inte har just den tiden som krävs för att svara på ett pm/mail direkt när man fått det, utan man läser det bara, och svarar på det senare när man har tid till det…..
Så svar kommer du säket få förr eller senare.
Bara en tanke. =)
Ska ungarna säljas sen? :)
Bara undrar, planerar inte något marsvinsköp någon tid här nära(trots att #11 var underbart söt ^^).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#33 Ja de ska säljas tror jag. Vill egentligen inte sälja kozzan alls och vill isåfall ha en kompis till honom om det går, man får se va som händer.

**Precis som Anna skriver så finns det annat att göra än att sitta framför datorn. Jag har haft fullt upp hela dagen. Tog mig tid i eftermiddags att titta in och läsa genom trådar och PM men svara hann jag inte. Har iaf PM:at dig nu.
Du vet min inställning till djur från djuraffärer, speciellt de som är uppfödda hos grossister från andra trådar här på MIF (du har själv sagt att hanarna är köpta i djuraffär som köper av grossister) så därför trodde jag att du förstod att jag inte är intresserad av att köpa dina marsvin så din kommentar om att jag ska PM:a dig om jag vill köpa dem är enligt mig totalt onödig.
Jag undrade bara om honan och hanen säljs tillsammans eftersom jag (som sagt) bara var orolig över att de konstant skulle bo ihop då det absolut inte är bra för honan.
**SMF 237 Sweet Dream's
Kan någon ta bort denna förstörda tråd?? Camilla?
Lås den inte utan radera den. Snacka om att förstöra någons glädje..

#25 det där var väll endå en välldigt onödig komentar ? Och förrästen Pixelmollan Grattis till bebbarna dom e jättesöta! 

#25 och förrästen menar du då att bara för ett marsvin kommer från en grosist e mindre värd än andra marsvin som kommer från uppfödare? Ibland får man tänka på vad man skriver ! du vet vissa saker sårar faktist andra!

**#37-38
**Nej, jag tycker inte att det var onödigt. Som sagt så vet PixelMollan min inställning till grossistuppfödda djur och därför var det onödigt att antyda att jag skulle vilja köpa dem.
Jag ställde en enkel fråga (om honan och hanen skulle säljas ihop) och den frågan borde vara lätt att svara på tycker jag.
Nej, jag menar inte att djuret är mindre värt för att det är grossistuppfött (absolut inte) men jag skulle inte drömma om att stödja en sån avel, oavsett om jag köper dem direkt från djuraffär/grossist eller från nån person som har köpt från ovannämnda ställen.
Som sagt, jag ställde en enkel fråga som TS lätt kunde svarat på istället för att skriva som hon gjorde (eftersom hon, som sagt, känner till min inställning och dessutom vet hon att jag föder upp teddysar).
**SMF 237 Sweet Dream's
#39 seriöst.. tror du jag sitter och kommer ihåg att du föder upp teddy?? så himla intresserad av dej är jag inte.
Det enda jag kommer ihåg av dej är att du inte gillar mina djur, o de e ju "kul".
Ge fan i att skriva mer, du har gjort mej jävligt sårad.
Kan nån ta bort denna tråden eller ska man behöva få fler dumma kommentarer från den personen??

**Ok, mitt misstag. Är kanske bara jag som håller koll på vad andra medlemar har för djur.
Men om du nu kommer ihåg "att jag iinte gillar dina djur" varför tror och antyder du då att jag skulle vilja köpa dem?
Hade det inte bara varit mycket lättare att svara på frågan jag hade "Ska hanarna kastreras eller ska en fertil hane fortsätta gå ihop med vars en fertil hona eller ska de få vars en kompis av samma kön?" istället?
**SMF 237 Sweet Dream's
Ärligt talat, Sandra, kanske du ska låsa tråden och PM:a PixelMollan?
Helena
#41 jag tror att alla här har kommit fram till att du inte gillar mina djur, efter att jag frågat om du var intresserad. Är du inte intresserad så bara ge fan i att bry dej :S hur svårt är det?
Och nej jag har inte nånlust att svara på frågor från dej längreo de tror jag inte är så himla konstigt! Anledningen till att jag skrev att du fick skicka pm är för att jag inte ville byta ämne, detta handlade om marsvinsungarna. Kan ju oxå tilllägga att jag skrev till dej i pm att jag inte har två hanar längre utan att den ena är såld till en uppfödare. Du kanske inte ville lyssna utan tycker det är mycket roligare att prata illa om mina djur i en tråd alla kan läsa??
Som jag också skrev till dej i pm - PUNKT SLUT!! Ge fan i mej o min marsvin nu.

**Jag har ingenting emot dina djur som djur, tycker bara inte om grossiter. Jag tänker inte sluta bry mig bara för att du försöker beordra mig att låta bli så det kan du lägga av med. Du skriver i ett öppet forum och då får man vara beredd på att få kommentarer/reaktioner, det anser iaf jag (och jag vet att flera andra håller med).
Jag frågade en mycket enkel fråga som du kunde gett ett mycket enkelt svar på i tråden utan att börja antyda att jag skulle vara intresserad av dina djur. Dessutom så var det inte jag som drog in detta i denna tråden utan du skrev i #8 (långt innan jag skrev någonting alls i tråden) att Melissa & Loppan var sålda och skulle flytta till helgen.
Jag tycker inte att det är så konstigt att du får en följdfråga på det, alltså om de ska fortsätta bo ihop eller om hanen ska kasteras eller om de ska få nya kompisar av samma kön. Var bara en ren spontan fråga eftersom honan inte skulle må bra av att konstant bo ihop med en fertil hane.
I PM:et skrev du att Melissa och Loppan kommit till en uppfödare och att jag nog kan vara lugn.
Jag hade inte tid att svara på det PM:et direkt när jag läste det men svarade så fort jag hann.
Här i tråden svarar jag endast på de kommentarer som du själv gör. Vill du inte ta den diskussionen i en tråd så går det utmärkt för mig att sköta det i PM men som sagt, så länge du skriver till mig här kommer jag fortsätta svara på dem i tråden.
**SMF 237 Sweet Dream's
#43 Du bör kanske tänka på att vårda ditt språk lite bättre när du skriver….
Man uppfattar dig som extremt otrevlig när du använder så många svordomar, och dessutom så är det mot sajtens regler…

**Jag tar mer än gärna detta via PM, men så länge PixelMollan skriver till mig här i tråden så kommer jag att svara.
Sen vill jag inte använda mina "rättigheter" som Medarbetare genom att låsa en tråd där jag själv diskuterar.
Det är upp till Camilla att låsa tråden om hon tycker det behövs.
**SMF 237 Sweet Dream's
#46 Du kan radera tråden nu för det är slutdiskuterat.