Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1333 ggr
dreamiz
0

Sörjer sin kompis...

I onsdags fick jag tyvärr ta bort ett av mina marsvin pga ålder och sjukdom. Han lämnade då sin kompis ensam. Fram tills gamlingen dog hade Chansey varit pigg och alert och inte visat något. Men sedan blev han slöare och började äta sämre.
Idag har han fått nya kompisar (ville vänta med att sätta ihop dom tills jag var hemma en hel dag så jag kunde hålla koll på dom) och det har inte varit något bråk eller något utan hur lugnt som helst.
Men Chansey är inte alls gladare, inte intresserad av maten ikväll men har ätit innan idag.

Hade han varit sjuk borde det ju visat sig även innan kompisen dog. Detta har ju kommit efteråt. Jag vet ju att djur kan sakna sin kompis men jag hade hoppats han skulle pigga på sig när han fick nya kompisar.
Han är uppväxt sen han var riktigt liten med gamlingen vilket väl gör det jobbigare för honom.

Men just nu känner jag mig så maktlös och vet inte vad jag ska göra…

paronskrutten
0

Oj vad tråkigt.. hoppas hans sorg går över. Kram till er och lillgrisen som förlorat en vän..

Helena

dreamiz
0

Han är piggare idag! Äter o rör på sig lite. Han verkar lite blyg mot sina nya kompisar men det går nog över. Jag är bara så glad att han äter o är piggare!

Creation
0

Vad skönt att höra att det går bättre nu :)
Man mår ju så dåligt när man ser sin lilla älskling må dåligt :(

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.