Väntan!
Just nu har jag en hona - Xtrawberry - som gått dräktig 71 dagar och ännu inga ungar. Och då menar jag verkligen 71 dagar sedan parning. Jag är helt säker eftersom att hon bara satt hos hanen någon timma när hon var brunstig.
Det är lustigt vilken skillnad det är på olika linjer. Vissa uppfödare väntar nästan ihjäl sig om honan inte fött på dag 68 medan hos mig får de oftast exakt på dag 70 faktiskt.
Men jag kom på att hon kanske vill vänta tills i morgon för då är det exakt sex år sedan min första rasrena kull föddes - Xtrawberrys farmors farmor och hennes syskon. 
Spännande! Hoppas de kommer imorn då kanske. *ler*

Hoppas på imorron ha kamran beredd :)
Vad spännande!
Jag hoppas att det bara blir merino eller texel för din del. ;)
Hur många ungar tror du det blir? :) Och vem är pappan förresten?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Oj, har hon inte fött dem än? Det var den fina högdräktiga honan du visade mig va? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
hehe Elin berättade :P Jag är redan här uppe. Men här hos moster föddes 4 st self/nonself bebbar idag medans vi stod och rengorde burar och vi märkte inge fören alla redan kommit ut hahaha.
#4 Japp, den honan.
#5 Den honan som Maria trodde skulle vänta tills alla lägerdeltagarna åkt hem antar jag… :)
Nu på morgonen satt de där, knappt torra. Inga merinos men en sheltiehona och en texelhane. Båda svart-vita. Biffiga såklart, 110 och 117g (tror jag, har inte lappen framför mig).
Lite lattjo att de föddes just idag måste jag säga. 72 dagar hör ju inte direkt till det vanliga.

Vilka sötnosar! :)
Vad söta och fina! =) väldigt söta öron honan har också.
Tack! De ser fina ut, sånär som på varsitt framkantsveck som stör lite.

Grattis till bebisarna, vad söta de är:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vilka raringar det blev! Honan har verkligt storsöta öron :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 Haha, snart spricker hon ju!! och gud vad ungarna rör sig inne i magen!
#17 haha ja imorse klockan 6 ploppade det ut 5 bebisar!! alla lever och burkompisen tryckte ut 3 st.
Grattis! Jättefina bebisar!
Gud så söt sheltie honan är!!! ;)
Vad roligt! De är bedårande :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#20 Mmm… :) Och jag som tänkt låta bli att spara släta egentligen, vill gå över mer och mer till lockigt. Samtidigt vill jag inte råka bli utan någon avkomma till Xtrawberry som är en ruskigt fin hona. Så jaa… hon stannar nog tills vidare…
Oh vad söta grattis!
Ska du sälja nån?