Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1888 ggr
Chippers
0

Våning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ngn mer än jag som köpt våning till sina marsvin? :) Köpte en ganska nydligen men ska köpa fler, de gillar den verkligen och den tar ingen plats, har den som hus och så kan de hoppa upp där. Skitbra. :D Kostade 95:- där jag köpte den. Ska köpa 2-3 till. Vad tkr ni om våning? :)

toodiloo
0

coolt,,,kanske man skulle skaffa..

mitt hus e iofs som en våning eftersom dom kan sitta uppepå o vara innuti..

Chippers
0

Ja, men är det vanligt hus? Det tar mer plats tkr jag, våningen tar ingen plats, men samtidigt är det som hus och så kan de hoppa upp där ;) Sen är det lättare att klappa de tkr jag med våningen.

FeliciaS
0

Jäättesmart, jättefin, jättebra!! :) Nackdelen med att man inte har gallerbur.. hihi ;) fast jag har även en stor våning.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Chippers
0

#3 Tack :)

Okej, men det är ju bra ;)

ciss
0

#0: Det där kallas inte våning utan sitthylla :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Abico
0

Men det är väl samma sak som att lägga en träplanka öven ena kanten på buren? ;P Den kan dom ju också sitta under och ovanpå ^^ Sen så är det billigare, bara att gå ut i garaget och ta en lagom stor bit :)

Hanna 

Chippers
0

Jaja, jag säger våning, det kan kallas båda och ;)

Tycker denna inte är så lik en planka, denna är mer att gå/sitta på osv :)

Swea
0

Mina marsvin har inga som helst problem att sitta och gå på sin planka… Jag förstår inte vad problemet med det är…. plankan är ju dessutom längre så där kan de ju gå mer än på den lilla plast biten. Bättre att man sätter in en planka än att köpa en våning och stödja djuraffär.

DianaG
0

Hej!

Jag har också en sån till mina marsvin. Förut hade jag även två burar på varandra med en ramp mellan. De älskade att springa upp och ner.

annikaL
0

#9 Har du en bild på det? Det skulle vara roligt att få se!

Chippers
0

#8 Öh? Nu visade jag en grejj jag köpt, då behöver inte du komma och säga hur "dålig" den är och att det är smartare att göra si och så. Alla (nästan) gallerburar har plankor, så jag vet hur det funkar, men denna fick en våning och dom gillar den enormt mkt mer än plankan, kan jag säga. Där ligger dom och sover bredvid varann tillsammans, hoppar lättare upp i hängmattan, osv. Plankan tycker dom är tråkigt, speciellt dom som har våningen nu, för plankan hoppade dom bara upp på och ner snabbt igen.

Sen sa jag inte att det är ngt problem med planka ovanför, bara att jag inte TYCKER att plankan är så lik min våning, får jag inte tycka vad jag vill, eller?

Dessutom hade den djuraffären inga som helst djur… Och sålde inga "dåliga" saker, så varför inte stödja en sådan djuraffär? Jag gillar att köpa lite nya roliga saker till mina grisar. ;)

Blondi3
0

har sett andra som har det :) ser så mysigt ut :)

Ellinor_ludde
0

Hhihi, om jag var ett marsvin skulle sitthyllan vara mitt favortit ställe xD När jag skaffar mina honor ska de få en sådan :)

Diana61
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två av dessa hyllor för den tredje buren kan jag ej fästa den i, men de har ett långhus istället att hoppa upp på och ligga under.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#14 Vädigt fint Diana! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

DianaG
0

#10 Nej jag har tyvär ingen bild och har tyvär inte möjlighet att ta, för de började slåss och vi kan tyvärr inte ha de tillsammans just nu :(

annikaL
0

#16 Vad tråkigt. Hoppas dom kan bli sams senare.

DianaG
0

#17 Det hoppas jag verkligen :)

Tindrar
0

putt! Vill se fler idéer om man får be om dettaxD Jag antar att planka är mindre poppis, men ett billigare alternativ.

Tove-
0

Ååh! smaart! En sån ska jag minsan ta å köpa mej när jag skaffar marsvin!

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

MangoPeperoniOwner
0

Min kompis har våning ;)

MikaTela
0

Roligt för dina marsvin! :)

När mina bor i gallerbur så har dom som hängmatta i fleece som dom sover i och traskar runt i och busar ovanpå.

I sitt hemma bygge har dom en sittvåning samt massa ramper att springa upp och ner för sina våningar.

Sen i sin utegård har dom ett par ställen att hoppa upp på. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com