Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 4156 ggr
Abico
0

Morots blast

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi en sväng på Nossebro marknad och där sålde dom, bland annat, en hel del billiga grönsaker. Så vi köpte på oss lite vitkål och morötter. Morötterna låg i en jättelik hög med blasten kvar - 10 kr/ knippe = riktigt bra pris! Alla de andra morotsköparna bad att få bortplockat blasten på sina morötter så tjejen i kassan såg riktigt förvånad ut när jag sa att "Nej, den vill jag ha kvar!" *s*
När pappa och jag återvände en stund senare och bad att få ta lite blast ur skräphögen så tittade dom konstigt på oss och sa något i stil med "Ta så mycket ni vill" - Visst, inga problem! ;P
Jag vandrade därifrån en liten stund senare med en stooor hög morotsblast i famnen. Om ni tror att folk vände sig om och tittade undrande efter oss så har ni helt rätt, till och med polisen såg lite fundersamma ut *s*
Så nu blir det morotsblast i en månad för grisarna XD Jag har satt blasten i en plastspann med vatten i garaget så får vi hoppas att det står sig ett par dagar så att dom hinner äta upp det. Annars får jag väl donera bort en del av det ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Åhh, så underbart för dem! :) Verkligen smaskens! ^^, Jag har också plockat från skräphögen i mataffären, skurit av det nedersta och satt i vatten (långt ifrån lika mycket som dig), det har hållt nästan en vecka ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag brukar också plocka i affären, men det brukar vara ganska visset så jag får sitta och väla ut det finaste, "strå för strå" liksom ^^ Här var det bara att lassa på - riktigt fint ser det ut :P

Hanna 

FeliciaS
0

Ja, riktig lyx för marsvinen :) Synd att man inte bara kan odla morotsblast ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus