Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 706 ggr
Tove-
0

Allergi

Jag är väldigt sugen på att införskaffa ett par marsvin till slutet av sommaren men jag är inte riktigt säker på att min lilla pälsdjurs-allergi klarar det… Jag är väldigt allergiskt mot katt och kanin, men har varken kännt av hundar, råttor eller möss (jag har möss och det går alldeles utmärkt så länge jag sitter sitter med näsan i kissigt bottenmaterial en längre stund ;) )
Och för ett tag sedan var jag marsvinsvakt i kanske 10 dagar utan att märka det minsta spår av allergi. Samma marsvin har jag också för några dagar sedan suttit å myst med - och ingen allergiattack… lutar det mest åt att jag kan ha marsvin då?

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Abico
0

Jag tycker att du ska försöka få hem två marsvin på prov. Kolla med omplaceringshem i den närhet i Göteborgstrakten finns Eragons och Marsvinshjälpen ligger mer åt stockholmshållet eller en uppfödare. Skulle det inte fungera så kan ni komma överens om att du lämnar tillbaka marsvinen. Det är nog det bästa sättet.

Hanna 

Currymarsvin
0

Håller med Abico!

En annan idé kan också vara att ta allergitest just mot marsvin för att vara säker. Sen kan man ju alltid utveckla allergi.. men det kan man ju inte garantera sig mot!

EmelieDahl
0

Du kan ju gå till vårdcentralen och be dem allergitesta deig för marsvin så vet du om du är allergisk eller inte.