Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1165 ggr
pluttiplutt
0

Klippa klorna

Hur långa får marsvinens klor vara som längst? Någon kanske kan visa en bild på hur klorna ska se ut, nu har jag lite halvlånga klor på mina marsvin, men ska klippa snart så då passar jag på att fråga nu..

paronskrutten
0

Alltså.. man ska klippa till pulpan, där klon böjer sig brukar vara lagom tycker jag.

Helena

pluttiplutt
0

#1 Ja självklart vet jag att man ska klippa vid pulpan, bara det att jag tycker att det är svårt att se vart den är. Men eftersom att du brukar klippa där det böjer sig så vet jag ju nu att det inte är någon fara att klippa där ;) Ska försöka klippa där jag med, tack för svar :)

Abico
0

#2 - Fast det kan ju variera hur lång pulpan är. Om paronskrutten alltid klippt vid böjen så har ju pulpan krupit tillbaka dit så att det är lagom att klippa där. Men om du klippt på ett annat ställe så kan ju pulpan vara förbi böjen. Jag har en hona med jättelång pulpa, att klippa i böjen på henne skulle göra att jag klippte i pulpan.

Hanna 

pluttiplutt
0

#3 Jag har precis klippt klorna på dom nu, vågade inte riktigt klippa vid böjen, men klippte ganska nära och mer än så vågar jag nog inte klippa. Tack så mycket för att ni har hjälp mej :)

Lovizaa
0

Hur ofta måste man klippa klorna??

Abico
0

#5 - Själv klipper jag lite en gång i veckan, men det räcker att klippa varannan vecka om man tycker att det käns bättre.

Hanna 

Lovizaa
0

Okej, vad kan man klippa med?

Abico
0

#7 - Du kan köpa en klosax i djuraffären, modell kanin eller katt typ.

Hanna 

Lovizaa
0

Man ska inte klippa klorna på en katt! Dom klöser ju ner dom själv!!

CamillaS
0

#9 snarare att dom gör så klorna blir sylvassa.
Vi har tre innekatter och vi klipper klorna på dom.

Abico
0

#9 - Ja, men ursäkta mig då. Det är iaf. en sådan sax du ska använda.

Hanna 

Lovizaa
0

#11 jag menade inte att bli argSkäms

Abico
0

#12 - Ingen fara. Använd inte så många utropstecken bara, det uppfattas som skrik på internet :)

Hanna 

Lovizaa
0

Jaha, okejSkämsTyst