Ny bur :D
Jätte glad, igår åkte jag å hämtade min nya bur --->
Den är stor, hela 150 x 75 x 64
Jätte nöjd med den, å djuren verkar storm trivas.
Just nu finns det 1 sallads boll, 1 hörnhylla, 1 hus, ett litet rör å 1 STOR matskål i buren.
Dock vet jag ej riktigt hur jag ska inreda den, finns ju så mkt plats men vill ju inte proppa in en massa saker så att dom inte har någon yta kvar att springa på :/
Det bor både kanin å marsvin i den.
Några tips på hur jag kan inreda den?
Ett till hus vore väl inte fel om det är fyra djur i buren? :) En tegelsten kan marsvinen tycka är lite roligt att sitta på(mina grabbar sitter i alla fall där jämt och vässar klorna ;p).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Oh, så stort och fint :D
#1 - Vart har du köpt/ fått den ifrån? Mina pojkar bara skiter på stenen jag lagt in till dom -.-' Eller använder den för att bli störst när dom slåss ;P Tjejerna ignorerar sin *s*
Hanna
#1 Skönt att höra att de har lite gener som jag känner igen i alla fall. ;)
#2 Vilka tråkmånsar :P Visserligen både skiter och kissar mina grisar på stenen, men det verkar inte avskräcka dem från den. x) Hittade tegelstenen på vår bakgård, bland alla andra tegelstensplattor vi har där ;D Men de tegelstenarna köpte vi från… någonstans i Arninge, minns inte exakt butik ;P**
#3** Haha ;) Numera har de börjat hoppa två decimeter upp på huset för att spana också och de tigger alltid med att sätta tassarna på gallret och gnälla så högt de kan. Något som kommit med generna? ^^ Tiggeriet påminner förresten lite om det du berättade om Cinnobers pappa?
Men hanigheten, vad jag har förstått det som, har de utvecklat på egen hand. ;) Cinnober ränner runt och kurrar på tomgång så fort han ska ta sig någonstans känns det som. *s*
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vi ska bygga ett nyss hus till dom, just nu har dom ett tillfälligt kartong hus, å sen kan dom ju göma sig i röret ;)
Tack för tipsen ;)
Oj, wow så stor och fin :) Hur mycket kostade den? Var köpte du den?
Du kan inreda med ett till rör, grenar, liten papperskasse med hö, en spegel (för fåglar) och en liten boll (kanske sån man lägger godis i?) :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Köpte den av en privat person i västerås för 550:-, bara några få månader gammal ;)
Ser helt ny ut :D
spegel? har jag då aldrig hört för ^^, gillar dom det?
#7 Oj, vad billigt! :D
Ja, en sådan som undulater och likn. brukar ha ;) Jag har läst/sett att en del marsvin har det. Vet inte vad de tycker om det, men man kan ju alltid testa ^^,
Mvh Felicia
#8 okey, ja, ska kolla lite å fundera å så får vi se hur det blir ;)
#9 Ofta uppskattas enkla saker som man kan göra själv ;) Att sätta en bred planka i ena änden som skydd och som de kan hoppa upp på är bra oxå :)
Mvh Felicia