Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 788 ggr
denisesalomonsson
0

Bantningstips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolan är verkligen jättetjock! Han mår bra osv men är supertjock, nån som har nåt tips eller så som göra att han kan bli liiiite smalare iaf?

Tack!

FeliciaS
0

Bra mat i kombination med mycket motion är rätta vägen till bra kroppsbyggnad ;) Vad får han för nuvarande mat? Är burkompisen/burkompisarna tjocka?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

denisesalomonsson
0

Han får edel, marsvin och kaninfoder, och nej hans kompisar är inte tjocka, dom har tillgång till bra hö, vatten och får mycket motion varje dag.

FeliciaS
0

Okej, om det bara är han som är tjock är det lite svårt att ta bort kraftfodret… Men jag tycker du kan byta kraftfoder till endast havre och kornkross (Läs artikeln "Alternativt kraftfoder") då det är nyttigare och bättre foder för marsvinen än färdig pellets och blandningar :) Ge inte så mycket morötter till honom, utan mer kål, broccoli, paprika, persilja osv. (Står mer i artikeln "Handla rätt till dina marsvin"). Se bara till så att hans kompisar håller vikten, för det lär dem göra :)

Mvh Felicia

denisesalomonsson
0

#3 tack, så mycket! :)

pluttiplutt
0

när ni säger att man ska ge dom havre, menar ni typ havregryn eller? förlåt att jag snor tråden lite.. ;)

Mari
0

#5 Tror inte de menar havregryn för det är väl oftast sockrat?
Det jag tror man ska använda är väl sån havre man köper till hästar men jag kan ha fel :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

#5 Nej, jag syftar på hela havrekorn.

#6 Nej, havregryn är inte sockrade Wink)

Mvh Felicia