Dödsfödda marsvin!
Imorse när jhag vakna hade våran marsvins hona fått ungar.. ´Jag lyfte på hus locket och fick då se 2 ungar som levde och 2 som var döda .. Honan som heter holly hade fått 5 ungar 3 levande och 2 dödsfödda … Vi hade inte räknat med så många jag trodde ju att hon skulle få 3 så jag gav henne inte super mkt mat… Kan det vara det som dödade dom två dödsfödda ??
Nej, det händer ganska ofta att marsvin får dödfödda ungar. Min hona fick 2 levande och 1 dödfödd. Det beror absolut inte på att hon fick för lite mat p.g.a att du trodde hon skulle få färre ungar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vad bra:). Jag var lite orolig ett tag … Vi begravde dom döda det så¨g ut som om en hade levt ett tag den andra var ganska mkt mindre så det såg ut som om den vart död ganska länge..
#2 Okej, det kan ju hända att honan inte hann dra bort fosterhinnan i tid, åtminstone på den normalstora…
Mvh Felicia
Hur menar du att du inte gav henne supermycket mat?:s
Vad gav du henne, hur ofta och ungefär hur mycket/gång?
Det ärväl klarta tt ungarna kan bli svagare och mindre om inte mamman får i sig tillräckligt, men mest av allt då är det mamman som tar stryk:S

<jag gav henne vatten 1 gång varje dag i 2 stycken flaskor och rikligt med gräs 3 gånger och så pellets en gång elr 2 och sen grönsaker förstås
#5 Inte något hö?
Mvh Felicia

Jo jag skrev fel .. Gräs :P