Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 907 ggr
idipidi
0

Picknick

Jag var säker på att jag hade skivit det här förut, men lyckas inte hitta det. I alla fall. Eftersom att vädret verkar bli hyfsat i morgon 16/8 så kör vi marsvinspicknick som beräknat i Rålambshovsparken (Stockholm). Kl. 13 är det samling vid Thorildsplans tunnelbanestation. Förutom att det är ett tillfälle att träffa andra marsvinsintresserade så kommer det vara tipsrunda och gurkätartävling. Kom med eller utan marsvin och ta med det du vill sitta på, äta och dricka. Glad

Abico
0

Vad synd att det är så långt bort :/ Jag är inte helt pigg på att sätta mig på tåg 6h med marsvin till stockholm ^^

Hanna 

idipidi
0

Hehehe… Men några Stockholmare finns det ju faktiskt här också. :)

Abico
0

Det är väl möjligt *s*
Hoppas att ni får uppehålls väder och en trevlig dag :)

Hanna 

luneas
0

Hade varit roligt att komma. :) Längesen jag var på någon marsvinsaktivitet nu men jag får hålla mig till Mitts KM nästa helg. Hoppas det kommer många marsvinsägare och att det blir trevligt med bra väder! :)

Creation
0

Beroende på hur vädret blir(och om jag försover mig till 11-12 eller inte *s*) kanske jag kommer med mina små mullgubbar. ;) Fast jag vet inte om jag har lust att varken gå på tipsrunda eller trycka in gurka i munnen på någon av grisarna ^^'' Men det kanske är kul att bara vara där ändå.
Om jag bara lyckas lista ut vart Rålambshovsparken ligger. O.o

Tror att det är lite för kort varsel för min del =/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

#5 Ähh.. Vadp kort varsel? :) Det har ju stått både i MM och på Norrorts hemsida i flera månader. Jag vet ju inte alls hur mycket folk det blir, men förra året var det hyfsat med folk och de som var där ville absolut att vi skulle anordna samma sak igen.

Jag kom på att det blir en överraskningstävling också, som vi inte har någon aning om hur den kommer funka…Garanterat intressant.

CamillaS
0

Låter ju väldigt roligt :D
Synd bara att jag inte har nån att åka med, har noll lokalsinne, hittar bara till t-centralen inte inne i staden  :/

paronskrutten
0

Jag och Celine kommer antagligen :)

Helena

Creation
0

#6 Måste ha missat det *s*'
Kanske är lite sent för att fråga det här, men när ungefär kommer picknicken vara klar för dagen?

idipidi
0

#7 Det är busenkelt. Ta tunnelbanan, grön linje 17, 18 eller 19 mot Hässelby, Åkeshov eller Vällingby. Eftersom att alla tre linjerna går förbi Thorildsplan så går det tåg nästan hela tiden. Ring om du vill veta mer exakt så kan jag guida.

#8 Kul!

#9 När vi känner oss och trötta och går hem, typ… :)

Abico
0

Här är det jättefint väder idag, hoppas att det är lika fint uppe i Stockholm. Jag får väl ta och annordna lite picknick ute på gräsmattan med grisarna ^^

Hanna 

paronskrutten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det inte fint.. hoppas att det inte börjar regna..

Bild från förra sommaren, men såhär ser det ut över hela himlen, möjligtvis lite ljusare moln..

Helena

Tindrar
0

Kommer antaglien utan grisar. Eller ska se om lillungen kan hänga med^^

paronskrutten
0

Jo, jag tar nog heller inte med några grisar.. fast vi får se :P

Helena

Tindrar
0

Men måste man vara medlem eller nått?

Tindrar
0

Men kameran åker antaglien med för att visa bilder här senare(: Kommer iallafall vara en liten person (11år, fyller 12) med glasögon, en turkos/blå peak tröja med huva. Sedan svarta tights och grå tunika *överbeskriverxD*

CamillaS
0

Har missat detta helt jag med. :(
Hinner nog inte ta mig dit idag, får bli nästa gång. :)
#10 Tack för hjälpen, men får nog hoppa denna gång och försöka se det tidigare nästa gång så man hinner planera. :)

Tindrar
0

Lite fler mifare måste väl komma? Trolla åker med nu, men kameran stannar nog^^

Tindrar
0

Hittade inte er, så jag gick hem. Kom 13.15 och gick och leta tills 13.45. SeeegtxD

paronskrutten
0

Jag, Celine och Ida väntade precis vid stationen till 13.10.. Otur att du inte hittade oss, det var trevligt :)

Nu är vi hemma iaf :)

Helena

idipidi
0

Oj! Vad tråkigt. Du kunde ha ringt? Numret stod i annonsen i MM och på norrorts hemsida.

Vi väntade som sagt till tio över och sen gick en tjej tillbaks vid halv eller så och kollade efter fler. Plus att vi var på nästan synhåll från tunnelbanan.

Tindrar
0

Det var mitt fel. Är inte medlem, så får inte MM^^ Men stackars er som väntade… Jag läser lite överfort ibland så missade Thorildsplans tunnelbanestation så gick till parken på direkten och letade runt. Usch vad dum jag känner mig…

Creation
0

Nah, blev inte av för mig. När jag vaknade elva (Skäms) och förstod att jag skulle behöva åka inom en timme för att hinna dit kändes det lite hopplöst ^^' Speciellt när jag fortfarande inte fattade(och fattar :P) vart Rålambshovsparken ligger i förhållande till tunnelbanestation och allt.

Vad gjorde ni som var där då?
Nyfiken på vad överraskningstävlingen var :P

Tisse
0

nyfiken på hur ni hade det på picknicken?

skulle gärna velat vara där!

kanske till nästa årCool

Celine-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det var välldigt trevligt på picknicken

bild: gurkätar tävling på G :)

Stormviskaren
0

#25 där är ju emma o Nina hehe