Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 695 ggr
bustroll
0

Annat bottenmaterial än spån?

Jag har spån jus nu men det blir så mkt skräp så jag tänkte att kan man ha tiningepapper och sen ha fleece tyg över som burmatrial. Är det nån som har de så eller nått liknande?

Utökade din rubrik så trådens innehåll framgår via den och så att Sök-funktionen ska fungera bättre. /Felicia, medarbetare

MikaTela
0

Jag har haft det så, att tänka på är bara att det blir väldigt mycket tvätt och ibland kanske börjar lukta lite tidigare. Men JAG tycker det var en lätt hantering jämfört med spån iaf när jag bodde i lägenhet.

Man har ju med fördel "toalett" med spån i så kan man försöka lära dom att göra det mesta av sina behov i dom. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

bustroll
0

vad menar du med att det luktar tidigare?

finns det nån spiciell bra fleecetyg?

Tindrar
0

Hon menar med att det luktar tidigare att om du nu rengör 1gång i veckan så måste du byta kanske efter halva veckan då det stinker jättemycket. Vad jag uppfattade det som iaf(;

Alla fleccetyg är väl ungefär samma kvalite på då det är gjort av återvunna flasker om jag minns rätt^^ Men ikea har billiga plädar gjorda i flecce. Irma för 15:- Polarvide 39:- Tex

MikaTela
0

Om marsvinen kissar på fleecetyget så drar inte det åt sig lika bra som spån och därför börjar det lukta snabbare än om man har spån. När jag har fleece med toalett städar jag 1-2 ggr/vecka beroende på hur mycket dom skitat ner tyget annars kan man ju städa bara toaletten. :)

Mer eller mindre allt fleecetyg är av samma kvalité. Jag har använt billighetsfiltar från rusta, ikea osv.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

bustroll
0

okej, som det e nu som städar jag ändå 3 burar med spån 2ggr i veckan så det lät ju inte så farligt Skrattande

FeliciaS
0

Det finns en artikel om bottenmaterial ifall du vill se vilka alternativ som finns :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus