Billiga plaströr?
Som jag letat efter plast rör nu alltså, men allt är så dyrt (!!). Ni som har plaströr till marsvinen, var köpte ni dom och vad kostade dom?
Jag behöver ju ett som är ganska stort iom. att Sune har så stor rumpa ;P Men dom kostar ju därefter…
Hanna
Du får be dina föräldrar att isolera om grunden på huset.. de gjorde min pappa i höstas och det blev rör över åt grisarna ^^,
Haha, fast då är det änna billigare att köpa plaströr för 60 kr ;P
Hanna
Var hittar du plaströren?
Dom jag sett har varit på Jordnära och några byggvaruhus..
Hanna
Kolla efter på stora bygghandlar/grossister eller någon plastbutik eller likn…. Avloppsrör heter det då. (sök på det på eniro?)
Själv hittade jag ett utav mina i en buske här i området (men det använder jag inte så mycket) och ett annat fanns i farfars garage :) På zooaffärer kan det finnas det plaströr för illrar som funkar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#5 Funkar plaströr för Illrar till marsvin? Aha, smart!
#5 - Fast dom i djuraffären kostar sjukt mycket ^^'
Hanna

#8 - Det är just sådana jag letar efter ^^ Hur stora är dom?
#9 - Det kanske vore något, men det blir så snabbt smutsigt, svårt att tvätta av och dessutom kommer mina grisar tugga i sig det ;P
Hanna

#9 Vilken djuraffär? ;P

Jag har ett PVC (tror de heter så ..) rör som pappa fick över när han byggde till stallet, så antar att man får tag i sådana hos byggfirmor, men vet dock inte vad dom kostar .. :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jaja, det är väl bara åka till någon affär och hosta upp 200 kr :/
Hanna
Jag hittade faktiskt 1,5 meter (tror jag det var) grått plaströr på Bauhaus här i veckan. Runt 30 kr gav jag för det och sågade upp fyra små rör av det och dom är såå uppskattade ^^
Så det kan jag rekomendera hellre än att åka till djuraffären och köpa ett tunnt rör för 150 kr.
Hanna
Oj, det var billigt! :) Så bra att marsvinen uppskattar det. Själv har jag 2 rör som också har varit uppskattade av mina marsvin genom åren.
Mvh Felicia
Horbach har billiga rör :)

Har tegelrör som rör:) Är bra och stabila, har minst 10st^^
Hittade i vårat förråd, var dom kom ifrån det har jag ingen aning om!
Har för mig att Ida hade hittat några slags rör(som man egentligen skulle ha till förvaring) på IKEA som var jättebilliga… typ något sånt här. I och för sig är detta av något slags tyg, men det är tre rör till priset av ett om man jämför priset från Jordnära. Bara att klippa till botten lite. ;)
#16 Oj, vad billigt! :o Mamma som var på Bauhaus för en vecka sen typ -.-' Kunde du inte berättat det DÅ, Hanna?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#21 sånna har jag ^^ dom är jätte bra och lätta att bara stoppa i tvättmaskinen och dom ser ut som nya ^^ Marsvinen älskar att ligga och sova i dem ^^
#21 - Såna tittade jag på sist vi var på IKEA. Problemet var att dom var olika stora och långa så att den ena var bara någon decimeter djup och jättebred :/ Men det kanske inte var samma sort…
Det svaret skrev jag ju i juli ;P
Hanna
#23 Jäklar *s*
Då skulle du ha upprepat, för jag var bortrest då ju ^^'
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
har köpt på hornbach finns i olika storlekar (typ från "hamsterstorlek" ti "marsvinsstorlek") o i olika former både raka böjda o me tre ingångar osv.. dom e grå vet inte om d e avlopps eller vad det är? ett rakt kostade iaf 19:- o ett böjt 29:- hårt bra tåligt duschvänligt i plast :)
Detta är ju mer en tunnel, men bra pris osv :) Funderade på att skaffa en, men har en liknande som jag fick av mamma (var egentligen till kaniner).
Mvh Felicia