Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1178 ggr
neverendingstory
0

Kostnad/mån

Vi funderar här hemma på att skaffa två marsvin, och vi vill gärna veta litegrann om hur mycket det kostar per månad att ha dom. Tacksam för svar! /Alexandra

paronskrutten
0

Det beror mycket på vart man köper hö, spån och mat.. och bur, och vad man köper.. jag ahr ingen aning om våran månadskostnad faktiskt

Helena

FeliciaS
0

Använd gärna Sökfunktionen innan du skapar en tråd om ett vanligt ämne som du anar redan finns här på sidan ;) Då slipper vi att det blir så rörigt med en massa trådar om samma sak.
Här finns en länk till en likadan tråd.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag har ingen aning om vad det går på… Har sju marsvin, köper en bal med spån (60 kr) i månaden ungefär (fast på den går det tre gerbiler också ^^), en säck med hö (70 kr) var femte/ sjätte vecka, ett par huvuden vitkål i månaden (10 kr?), en hundring på övriga grönsaker och sedan lite annat dom behöver som inte köps lika regelbundet så där blir det väl någon hundring till..

Hanna 

neverendingstory
0

Thx ;)

Creation
0

#3 Vart hittar du så billigt? ^^' Mitt spån och hö kostar 100kr/st ungefär. O.o

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

paronskrutten
0

#5 Vad köper du för sort? Lissma?

Helena

Maten-compani
0

På granngården kostar en stor bal spån c.a 60 kr. Jag köper hö av en bonde för 2 kr kilot. Sedan vitkål, morötter, broccoli, persilje rötter, paprika, ärtor, ofta grenar(gratis) lite frukt då och då. Det är lätt att välja efter säsong. Det måste inte bli dyrt.

FeliciaS
0

Jag köper också spånbal, antingen från min bästa kompis som har häst, från Naturnära eller i akutfall/sista utväg djuraffären. Det är samma storlek och kvalité på spånet, till min kompis betalar jag 50 kr/bal, Naturnära 60 kr/bal och djuraffären 119 kr/bal… Köper från min kompis så ofta som möjligt då stallet ligger ganska nära, tyvärr ska de byta stall inom snar framtid…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#5 - Spånet köper på på Jordnära strax utanför stan och höet på Naturnära i göteborg (alldeles för långt att åka eg. men jag har inte hittat lika bra hö, det är grymt bra hö där!, närmare…)

Hanna 

Creation
0

#6 På Zookompaniet i Arninge… :/ Ska kolla på granngården om de har hö(vad jag sett har de inte det på den nära mig) och vad de iså fall tar för det..

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.