Kostnad/mån
Vi funderar här hemma på att skaffa två marsvin, och vi vill gärna veta litegrann om hur mycket det kostar per månad att ha dom. Tacksam för svar! /Alexandra
Det beror mycket på vart man köper hö, spån och mat.. och bur, och vad man köper.. jag ahr ingen aning om våran månadskostnad faktiskt
Helena
Använd gärna Sökfunktionen innan du skapar en tråd om ett vanligt ämne som du anar redan finns här på sidan ;) Då slipper vi att det blir så rörigt med en massa trådar om samma sak.
Här finns en länk till en likadan tråd.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har ingen aning om vad det går på… Har sju marsvin, köper en bal med spån (60 kr) i månaden ungefär (fast på den går det tre gerbiler också ^^), en säck med hö (70 kr) var femte/ sjätte vecka, ett par huvuden vitkål i månaden (10 kr?), en hundring på övriga grönsaker och sedan lite annat dom behöver som inte köps lika regelbundet så där blir det väl någon hundring till..
Hanna
Thx ;)
#3 Vart hittar du så billigt? ^^' Mitt spån och hö kostar 100kr/st ungefär. O.o
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5 Vad köper du för sort? Lissma?
Helena

På granngården kostar en stor bal spån c.a 60 kr. Jag köper hö av en bonde för 2 kr kilot. Sedan vitkål, morötter, broccoli, persilje rötter, paprika, ärtor, ofta grenar(gratis) lite frukt då och då. Det är lätt att välja efter säsong. Det måste inte bli dyrt.
Jag köper också spånbal, antingen från min bästa kompis som har häst, från Naturnära eller i akutfall/sista utväg djuraffären. Det är samma storlek och kvalité på spånet, till min kompis betalar jag 50 kr/bal, Naturnära 60 kr/bal och djuraffären 119 kr/bal… Köper från min kompis så ofta som möjligt då stallet ligger ganska nära, tyvärr ska de byta stall inom snar framtid…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 - Spånet köper på på Jordnära strax utanför stan och höet på Naturnära i göteborg (alldeles för långt att åka eg. men jag har inte hittat lika bra hö, det är grymt bra hö där!, närmare…)
Hanna
#6 På Zookompaniet i Arninge… :/ Ska kolla på granngården om de har hö(vad jag sett har de inte det på den nära mig) och vad de iså fall tar för det..
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.