Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmånadens-marsvin
Läst 1077 ggr
Emma-U
0

Idé om röstning.

Jag har funderat lite.
När det tävlas i Månadens marsvin - varför inte bara göra en röstning? Att man får kryssa i ett av bidragen - det bidraget man tycker bäst om - utan att behöva skriva en motivering?
Ps. Givetvis kan man skriva en motivering efter att man röstat och kommer till själva tråden, men det är inget tvång. Ds.

Visst, det är trevligt att få förklarat för sig varför folk tycker att ens bidrag är bättre än de andra, men jag känner faktiskt inte att jag behöver höra det.

Jag tror att om man bara hade röstat på t.ex. "Bidrag 3: Calvin av CamillaS" och bara fått en röst så hade tävlingen fått in bra många fler röster och det hela hade blivit något mer spännande.
Eller ska man göra en separat tävling av det? Men då blir det många tävlingar och svårt att hålla reda på…

Tankar om detta? För eller emot?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

luneas
0

Tycker att det låter som en bra idé. Tror också att det skulle ge många fler röster än när man måste skriva en motivering till varje bidrag man röstar på.

Jappeloup
0

det tkr jag oxå, ibland hittar man ju inte en motivering, man bara gillar bilden…. ^^

Emelie-E
0

Det är därför jag inte röstar.. Jag har jättesvårt att hitta en motivering till varför..
Dessutom känns det lite smått jobbigt när man ska rösta på två, och allt blir bara snurrigt..

CamillaS
0

Jag håller faktiskt med er!
Funderar på om man ska ändra på den regeln.

idipidi
0

Kan vi inte rösta om saken? Flört Tungan ute

Cuyi
0

#5 Haha ^^ !

Jo, det låter som en bra idé. Ärligt talat brukar jag inte rösta för att jag inte kmr på nån motivering. Jag är För ^^

Abico
0

#5 - Ingen motivering till varför man röstar som man gör bara ;P

Hanna 

Stormviskaren
0

men ja undrar vf texten bedöms också? Jag själv tittar bara på bilden.

Abico
0

#8 - Anledningen till att vi satte till den regeln var för att det skulle bli mer "månadens marsvin" och inte bara "månadens marsvins bild".

Hanna 

Hamzter95
0

Jag tycker också det .. Som på vissa andra iFokus forum har dom inget tvång på motevering och det är bra för dom som inte orkar/inte vill skriva motevering + man kanske gör det ändå även fast det inte är tvång :)
skulle nog bli bättre utan tvång på att skriva motevering . tror jag iallafall <3

FeliciaS
0

Det var väl mest jag som kom med ideer om Månadens marsvin när den skulle dras igång i år… Anledningen till varför vi inte har en röstning är därför att man inte bara ska kunna rösta - utan man måste motivera sin röst. På så sätt blir rösten mer rättvis och seriös. Annars kan man bara rösta för man är kompis med ägaren, tycker marsvinet var sött, eller inte riktigt vet vem och bara klickar.

Så jag är 110% emot förslaget ;P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

lomsen
0

jag med!

Creation
0

Jag är för förslaget :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Emma-U
0

#11 Jag tycker också att det har varit seriösa tävlingar, både på gott och ont liksom..
Men jag tycker nog att man behöver ha så mycket tro på människan att någon inte lägger sin röst på sin kompis och att det blir en tävling om vem som har flest vänner. Jag har dessutom svårt att tro det om de som är medlemmar på iFokus. Men om någon vill rösta så så får de väl göra det då.
Det är bara en månadstävling - det handlar inte om varken liv eller död eller pengar.

Dock tycker jag att man bör motivera sig i årets marsvin - det känns lite vettigare.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Abico
0

#14 - Det var ju en bra idé att ha motiveringar i enbart årets marsvin :)

Men jag tycker att det vore synd att plocka bort texterna i bidragen, så att det bara blir en bild och ett namn. Isf. är det bara motiveringen under månadens marsvin som ryker i min värld ^^

Hanna 

Emma-U
0

#15 Jag håller med. Att fortsätta skriva en beskrivning av grisen på bilden tycker jag är trevligt. Lämnar man ett bidrag tycker jag att man kan göra det ordentligt :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

FeliciaS
0

Men som deltagare i Månadens marsvin tycker jag att det är skoj/bra/viktigt att få veta varför man har fått mycket/lite röster… Är fortfarande helt emot att bara ha röstning ^^,

Vi kan definitivt inte ändra nu så här mitt i året, när alla föregående bidrag har haft text ;P Dessutom tycker jag det är bra att det inte endast är bild som ska bedömas då det blir mycket så att ägarens fotokunskaper som bedöms :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hamzter95
0

#17 nä det förstås men om det är många som vill kan man juh ha en röstning och då kan man juh börja med att inte behöva motivera nästa år så likzom ja har man haft motivering till alla bidrag detta år :)

parsley
0

Kör två tävlingar, en där man klickar och röstar på sin favoritbild och en där man motiverar sitt svar.

Jappeloup
0

#19, smart!