Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 915 ggr
Crazzysazza
0

Berättelsen om Mini

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte berätta lite mitt marsvin Mini..

Mini är ett så kallat pelle marsvin svagast och minst i sin kull..

När jag köpte Mini var det till åtanke till mitt andra marsvin Micke.. Dom levde tillsammans i 2 år ungefär sen åkte Micke på någon sjukdom som tog hanns liv.. Så lilla Mini fick bo själv i ett halv år tills vi köpte ett till marsvin vid namn Elvis.. Elvis levde i 1 månad sen tror vi att han åkte på akut lunginflammation, som även tog hanns liv..

Nu stog Mini där ensam igen, men denna gång vart lilla Mini helt deppad och vägrade äta eller dricka han va nästan apatisk.. Så jag vart rädd och ville så klart hjälpa min lilla ängel.. Så han sov i min säng i 1 vecka sen börja han äta igen..

Men det band vi fick under den där veckan var helt otroligt.. jag vet inte hur jag ska klara mig utan denna lilla krabat när han sen far till himmlen..

Just nu bor lilla Mini med en kanin då han har blivit marsvins aggresiv.. Men han kan va med vårat andra marsvin Wille utanför buren.. Så varje dag springer dom små tussarna runt på golvet eller ute i hagen med kaninerna och stor trivs precis som det är..

sawa
0

va fint att han sov med dig i sängen=)jag kan allt förstå vilket band man kan få till ett djur,det e så underbart verkligen <3

Crazzysazza
0

ja och så svårt att förklara med ord

[findusen]
0

förstår precis va du menar :) min äldsta hane sover oxå me mig o sängen o d e såå mysigt :) bättre vän o sängkamrat kan man ju inte ja :)

Wiizy
0

naww, så sött! :)

Crazzysazza
0

:D

marsvin2008
0

Va mysigt att sova tillsammans med marsvin men jag undrar rent praktiskt hur det går till. Tänk om de far omkring och ramlar ner på golvet eller om de kommer för nära och hamnar under? Hur gör ni med kissande och bajsandet?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Crazzysazza
0

han kissade  inte eftersom han varken åt eller drack just då.. men om han sover hoss mig nu och han börjar springa runt då vaknar jag. han är för rädd för att gå nära kanten han tycker det är så skönt att ligga under täcket så han rör sig inte ur fläcken. När han är kiss nödig och så, så börjar han springa runt.

FeliciaS
0

Vilken fin historia :) Mini verkar leva ett bra liv. Jag sov med min älskade kastrat Calypso en natt när han förlorat sina kompisar under en hemsk olycka som han själv upplevde och han var helt apatisk. Ett och ett halvt dygn tillbringade jag med honom, utan att lämna honom en minut. Tyvärr vandrade han vidare i min famn kvällen efter hans kompisar gjort det. Jag saknar honom så otroligt mycket, han var ett så speciellt marsvin under hela sin livstid hos mig <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Crazzysazza
0

det var ju tur att han fick spendera dom sista timmarna med dig iaf

FeliciaS
0

Jao.. :')

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus